Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 8 de maig 2024.

DIVERSITAT FUNCIONAL

Mesa negociadora del 2 de juny

XVI CONVENI COL·LECTIU DE CENTRES I SERVEIS D'ATENCIÓ A PERSONES AMB DISCAPACITAT

12/06/2023.
    No es va poder concretar cap avanç en els articles tractats

Després de l'abrupta interrupció de la reunió de la Mesa Negociadora del 27 de març, la negociació es va reprendre el passat 2 de juny, si bé no es va poder concretar cap avanç en els articles tractats.

La major part d'aquesta última reunió va pivotar al voltant de la proposta de millora de redactat aportada per CCOO sobre l'article 29. El nostre plantejament d'introduir un complement de garantia salarial, que permeti recollir les diferències econòmiques resultants de comparar els conceptes retributius del Conveni de Discapacitat amb els dels convenis sectorials que serien aplicable per als CEE afectats per aquest article, no va acabar de convèncer a les organitzacions patronals. Malgrat això, continuarem plantejant la necessitat de millorar l'actual redactat per a garantir la no discriminació entre les persones treballadores i l'aplicació efectiva de les millors condicions salarials possibles.

Respecte a la resta dels punts que es van abordar, tots ells reivindicacions sindicals del bloc retributiu, les patronals van respondre amb una negativa generalitzada. Qüestions com l'increment del valor de l'hora nocturna o de l'hora extra, la inclusió de nous complements i del N3, o l'augment dels salaris basi fins als 1.080 euros, van ser sistemàticament rebutjades.

En relació amb la nostra intervenció, en la qual justificàvem la necessitat d'adaptar el salari base al SMI per als tres grups professionals afectats, la patronal majoritària va manifestar, d'una banda, les dificultats econòmiques que implicaria aquesta mesura i, per una altra, la seva disposició per a abordar aquesta problemàtica en el marc de l'article 32, sense concretar cap proposta, però amb el compromís de traslladar-lo per a la següent reunió.

Des de CCOO plantegem la necessitat de conèixer en la següent reunió, que se celebrarà el pròxim 28 de juny, les mesures concretes de la nostra plataforma reivindicativa que les patronals estarien disposades a assumir, amb la intenció d'aclarir l'escenari sindical que es pugui originar a partir de setembre.