Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 18 d?abril 2024.

La situació del sistema educatiu Balear després dels resultats electorals

Des de la Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears, volem expressar la nostra preocupació per l'abstenció d'esquerres i l'auge de l'extrema dreta a les Illes Balears. Exigim al futur govern que conformi Marga Prohens compleixi amb el programa educatiu defensat durant el període electoral i que no deixi l'educació en mans de l'extrema dreta.

31/05/2023.
    CCOO expresa la seva preocupació després dels resultats electorals

Dijous, 1 de juny 2023

Des de CCOO Ensenyament respectem els resultats electorals que han donat la majoria al PP a les Balears. No obstant això, manifestem la nostra preocupació per l'abstenció del votant d'esquerres i especialment per l'auge de l'extrema dreta i les implicacions en la governabilitat de les institucions.

Esperem que el futur Govern que conformi Marga Prohens compleixi amb el seu programa, per instaurar la gratuïtat de l'educació infantil de 0 a 3 anys, promoure un pacte d'estat per l'Educació, donar suport a les necessitats educatives, ampliar-les polítiques de beques, i sobretot respectar l'Acord Marc dels docents de pública i concertada signats amb les organitzacions sindicals i que tant ens va costar tancar.

Durant la campanya electoral, Vox ha manifestat que en un possible pacte la Conselleria d'Educació hauria d'estar en les seves mans, una possibilitat que preocupa i genera molta por entre els i les docents.

Per això instem a Marga Prohens a assumir la responsabilitat que se li espera com a pròxima presidenta del Govern Balear, que quan afirma que "serà la presidenta del seu programa" no pot deixar el futur de l'educació en mans de l'extrema dreta i els seus posicionaments ideològics radicals. No es pot condemnar el futur de l'educació a les nostres Illes per obtenir els suports necessaris per governar. Educació no pot ser un bescanvi condicionat a la governabilitat. Demanem al PP seny i responsabilitat.