Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

La Conselleria d´Educació juga amb el futur dels interins/es

La nova convocatòria d’oposicions per taxa de reposició torna a maltractar als interins i interines, doncs els obliga a participar a cegues sense saber per quina illa obtindran plaça.

02/02/2023.

Dimecres, 1 de febrer de 2023

La poca sensibilitat i empatia que està tenint la Conselleria d´Educació amb els docents interins, junt amb els nervis dels docents pels recents processos selectius està generant molt de malestar i incerteses. Hem de recordar que l'administració va donar a entendre en un comunicat oficial que, per tenir dret a les compensacions econòmiques si finalitza la teva relació laboral amb l'Administració després del procés d’estabilització, hauries d’apuntar-te a les oposicions d´estabilització encara que la teva especialitat no estigués convocada. Tenint en compte la valoració els serveis jurídics del sindicat, CCOO ja va anunciar el seu total desacord amb aquesta interpretació que es fa des de la Conselleria de les Illes Balears.

Tot això exposat, junt amb la taxa d'inscripció més alta d'Espanya, 83.72€ front al 30.49€ de La Rioja, fa que els interins hagin d’abonar una gran quantitat de diners a favor de l'Administració. A més a més, el fet que les proves dels dos processos de concurs oposició convocats (estabilització i reposició) puguin coincidir, fa que molts aspirants han d’abonar dues taxes i perdre una d’elles. Tot això és inacceptable, per això des del sindicat demanem que se separin totalment els processos, no només l´inici, per tal de garantir el dret de concurrència, una reducció del preu de la taxa d'inscripció i tornar els doblers de tots els afectats per la desinformació generada respecte a les indemnitzacions.

A la convocatòria d'oposicions tractada a la mesa d’avui ens tornem a trobar que les places seran convocades per tota la comunitat autònoma i no per illes, això genera encara més inseguretat i inestabilitat en la vida laboral i familiar del interins/es, que han de participar sense saber si tindran una plaça a una illa diferent de la que resideixen. Des de CCOO estem insistint en el fet que aquest procés per taxa de reposició difereix del concurs d´estabilització estatal centralitzat i que aquest si s’hauria de convocar per illes. La Conselleria ha argumentat que al coincidir els processos d'estabilització i reposició en el concurs de trasllats de 204, tots han de tenir les mateixes condicions. No obstant això, CCOO demana una solució pactada.

També ens genera una gran tristesa veure que el barem d’aquesta convocatòria llevi pes a l’experiència respecte a la convocatòria del curs passat, concretament l'experiència passa de tenir un 50% de pes a un 33%, amb el fet que s'estableix en 5 anys d’experiència el màxim que es pot aportar. Això es a causa de que aquesta conovocatòria es regula pel RD 276/2017. Volem recordar que CCOO ja va demanar al Ministeri que aquestes oposicions fossin regulades també per la mateixa normativa que ho fan les oposicions d´estabilització, és a dir, amb proves no eliminatòries, simplificades i donant més pes a l´experiència. Pensem que la no acceptació de la proposta del sindicat penalitza als interins/es en ple procés d'estabilització. A més continuem demanant un augment en el nombre de boles als temes per facilitar passar a la part pedagògica, part a on realment es demostra l’aptitud per impartir docència.

No podem oblidar que les condicions econòmiques dels tribunals no són les més adequades tenint en compte tota la feina, hores extres i pressió professional que generen. Exigim a la Conselleria una actualització de les condicions d’aquests treballadors als quals se'ls està demanant un sobreesforç important; així com excloure aquells funcionaris que ja han actuat com a membres del tribunal als darrers cinc anys.