Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 23 de febrer 2024.

CCOO reivindica l'educació en igualtat i la seva implementació en l'estructura administrativa i docent en tots els centres

    Les últimes dades de violència masclista confirmen que és un greu problema que només té solució amb la implicació de totes i tots.

    09/01/2023.
    La presència d'una figura específica en els centres educatius es fa cada vegada més necessària en matèria d'Igualtat

    La presència d'una figura específica en els centres educatius es fa cada vegada més necessària en matèria d'Igualtat

    La violència masclista va tancar 2022 amb 49 dones assassinades, 11 de les quals han ocorregut al desembre, el pitjor mes des que es comencessin a recopilar les dades en 2003 i un dels pitjors períodes de l'històric. Van augmentar també els casos actius en el sistema de seguiment i en el nombre de crides rebudes en el 016, dades que resulten alarmants.

    És sabut que la prevenció contra la violència de gènere comença amb l'educació. Però, perquè aquesta prevenció sigui eficaç, és necessari comptar amb una educació en igualtat i en contra de les violències, on la igualtat sigui efectivament un eix central.

    Des de la Federació Estatal d'Ensenyament de CCOO exigim la implementació d'alguna cosa que portem molt temps reclamant i que ara es fa imprescindible: el nomenament d'una professora o professor responsable de fomentar, coordinar i fer efectiu el pla i les accions d'igualtat necessaris, amb un crèdit horari destinat en tots els centres.

    Específicament, el sindicat reclama, entre altres relacionades amb la coeducació, la visibilització de les aportacions de les dones en totes les branques del coneixement, el llenguatge inclusiu i la formació inicial i permanent del professorat, el següent:

    • La potenciació en cada centre de programes d'igualtat, sota la supervisió efectiva de la inspecció educativa prèviament formada i especialitzada, que orient els materials curriculars, l'organització dels centres i les pràctiques del professorat.
    • El nomenament en cada centre educatiu d'una persona encarregada d'igualtat que disposi de crèdit horari, recursos i capacitat d'execució de programes específics.
    • L'existència, en tots els consells escolars, d'una persona que, en coordinació amb la persona encarregada d'igualtat, preservi la posada en marxa de quantes activitats siguin necessàries.
    • L'elaboració de protocols d'actuació ajustats a les peculiaritats de cada centre, obligatoris i amb la participació de tota la comunitat educativa.