Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

25N: Enfront de les violències contra les dones. Ni una passa enrere

22/11/2022.
    Cartel Illes

Amb motiu del Dia Internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones, CCOO i UGT han fet públic un manifest en el qual reiteren el seu compromís amb l'erradicació de qualsevol forma de violència contra les dones i fan una crida per a combatre-les fins a la seva total eliminació, tant dels centres de treball com de la societat en el seu conjunt.

CCOO i UGT criden a combatre la violència contra les dones atallant-la des de les seves causes i augmentant tots els recursos de prevenció perquè no succeeixi. Criden també a rebutjar i condemnar els discursos negacionistes que posen en perill els avanços, qüestionen les polítiques públiques contra les violències masclistes i l'educació en igualtat, revictimitzant a les dones supervivents.

Totes dues organitzacions adverteixen de les escandaloses xifres de la violència, començant per les dones assassinades per la seva parella o exparella, així com els feminicidis sexuals, familiars, socials o per substitució i recorden que les dones assassinades no són sinó la punta de l'iceberg de les violències masclistes que, segons alguns indicadors, estan creixent. De fet, segons la macroenquesta sobre violències cap a les dones de 2019, elaborada pel CIS, 1 de cada 2 dones residents a Espanya de 16 o més anys han sofert violència al llarg de les seves vides (gairebé 12 milions). I 1 de cada 5 l'han sofert en els últims dotze mesos (més de 4 milions de dones).

Per això, tots dos sindicats:

• Exigeixen tolerància zero enfront de les violències contra les dones.
    • Insten el Govern central i als governs autonòmics i locals a dedicar recursos i garantir serveis de prevenció i atenció integral a les víctimes de totes les violències masclistes.
    • Subratllen la importància de l'àmbit laboral per a garantir l'autonomia de les dones supervivents a les violències masclistes. En conseqüència, reclamen el reforç i la revisió de les polítiques actives d'ocupació per a aquestes dones.
    • Recorden que també existeixen violències masclistes en l'àmbit laboral, com l'assetjament sexual i per raó de sexe, ocultes i invisibilitzades perquè no es compten. Es comprometen a actuar, formant i sensibilitzant tant a l'actiu sindical com a les plantilles en els centres de treball; negociant i aplicant els protocols d'assetjament sexual i per raó de sexe previstos en la legislació; i negociant plans d'igualtat i mesures d'acció positiva en la negociació col·lectiva que contribueixin a l'erradicació de les discriminacions, els estereotips i la violència.

Finalment, criden a les treballadores i treballadors, i al conjunt de la ciutadania, a participar juntament amb el moviment feminista en els actes reivindicatius del 25N.