Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

GARANTIR ELS DRETS DE LES TREBALLADORES I ELS TREBALLADORS ÉS UNA PRIORITAT

CCOO presenta 86 esmenes a l'avantprojecte de la Llei orgànica del Sistema Universitari (LOSU)

Les propostes del sindicat van dirigides a aconseguir un finançament estable i posar fi a la precarietat, afavorir el desenvolupament d'una carrera professional i promoure els plans d'estabilització i promoció del personal universitari; impulsar el funcionament democràtic i recuperar el protagonisme de la negociació col·lectiva.

22/09/2022.
    CCOO presenta 86 enmiendas al anteproyecto de la Ley Orgánica del Sistema Universitario (LOSU)

Comissions Obreres, dins del termini establert pel Congrés dels Diputats, ha presentat 86 esmenes als grups parlamentaris relacionades amb l'avantprojecte de la Llei orgànica del Sistema Universitari (LOSU) perquè es tinguin en compte durant la seva tramitació parlamentària.

Les propostes enviades pel sindicat van dirigides fonamentalment a quatre grans blocs: el primer és el de finançament estable i lluita contra la precarietat, i recull esmenes que persegueixen un compromís amb l'estabilitat financera i del personal de les universitats. El segon correspon a l'àmbit del personal, encaminades a garantir els drets de les treballadores i els treballadors de les universitats, des de la validesa de les acreditacions fins als plans d'estabilització i promoció, passant per l'eliminació de la figura del professor distingit (figura innecessària i no subjecta a cap procediment d'accés regulat).

El tercer bloc és el del govern de les universitats. Amb les esmenes recollides es pretén blindar l'estructura i funcionament democràtic de les universitats. A més, es proposa garantir una estructura mínima de gestió i govern, amb autonomia per a cada universitat, assegurar una representació equilibrada de tots els sectors de la comunitat universitària i que els òrgans unipersonals triats per sufragi universal hagin de sotmetre les seves actuacions a una reelecció.

Finalment, el quart bloc és el de negociació, en el qual es proposa introduir un article per al reconeixement formal de la Mesa Sectorial d'Universitats i es reclama donar a la negociació col·lectiva el protagonisme en matèria de condicions laborals reconegut en el nostre ordenament jurídic, alguna cosa que la redacció actual de la LOSU passa per alt.

Dins de les esmenes presentades per CCOO, el sindicat entén que la nova llei hauria de contemplar els centres públics d'Ensenyaments Artístics Superiors amb caràcter assimilable al de la Universitat, centre universitari o facultat, amb plena autonomia i estructura organitzativa, i considerar-los dins del sistema d'educació superior.