Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 23 d?abril 2024.

CCOO denuncia les condicions d'un inici de curs que angoixa a la comunitat educativa

Des de la Federació d’Ensenyament de CCOO a Balears posem de manifest un inicide curs més que angoixant per als docents, l’alumnat i famílies. Les presses en la implementació de la nova llei han generat moltes incerteses especialment en el que respecta al procés d’avaluació i finalment hem aconseguit una Mesa tècnica per abordar-ho.

20/09/2022.

Dimecres, 15 de setembre de 2022

Aquest inici de curs els docents s’enfronten a canvis significatius amb l’aplicació de la LOMLOE, l’aprovació i implementació precipitada dels nous currículums, el disseny de les situacions d’aprenentatge i les instruccions, que en relació al'avaluació arriben tard i poc desenvolupades per part de la Conselleria.

Aquesta situació ha generat un clima de desconeixement entre l’alumnat i les famílies per una banda i, el que és pitjor, una profunda incertesa i malestar entre la comunitat educativa ja que s’enfronten a una part de la tasca docent, com és l’avaluació, amb la importància i repercussió que té, sense tenir clar com enllestir-la.

Aquest matí, en el moment de començar la Mesa extraordinària convocada per revisar altres temes, hem posat damunt la taula l’exigència de tractar principalment el tema de l’avaluació de la LOMLOE, donant resposta a les queixes que ens estan arribant a CCOO per part de la comunitat educativa. Hem denunciat l’aprovació d’unes instruccions poc aclaridores, que no han estat consultades ni negociades amb els representants dels treballadors i treballadores i que han donat com a resultat una normativa insuficient i gens operativa.

Per aquests motius, des de CCOO hem insistit en la necessitat de flexibilitzar la seva implementació i traslladarals docents un missatge tranquilitzador. Cal recordar que el Departament d’Inspecció Educativa, a través del cos d’inspecció, es troba a disposició dels centres educatius i de tots els docents per consultar i resoldre les qüestions que puguin sorgir.

Finalment, hem aconseguit el compromís per part del Conseller de fixar pel proper dimecres, la primera d’una sèries de reunions on tractarem principalment com millorar les instruccions que regulen el procés de l’avaluació que estableix la LOMLOE i altres temes com la problemàtica de les altes temperatures a les aules.

Aquesta darrera problemàtica envers les temperatures, a més d’incrementar l’angoixa d’aquest inici de curs, ha dificultat el normal funcionament dels centres, posant en perill la salut d’aquells que han de passar tota la jornada sofrint una sensació tèrmica que arriba, en alguns casos, fins als 36º, condicions que considerem insuportables.

CCOO mostra molta preocupació i considera que el Protocol General d’AltesTemperatures és totalment insuficient i encara que la Conselleria ha manifestat que els centres que ho necessitin poden posar-se en contacte amb la Direcció General de Planificació i Centres per demanar una partida pressupostària per ventiladors, una vegada més, és una mesura que arriba massa tard. CCOO porta molt de temps denunciant la problemàtica del canvi climàtic i la necessitat de millorar les infraestructures dels espais escolars, posant en evidència la imminent necessitat de cercar solucions efectives per pal·liar les temperatures extremes dins els centres.

Amb aquestes condicions és totalment inviable que tant docents com alumnes puguin gaudir d’un inici de curs positiu, com mereixen després d’uns cursos marcats per la COVID.

CCOO, com a sindicat que vetlla per la defensa d’unes condicions òptimes pels treballadors/es i per la qualitat del sistema educatiu, continuarà lluitant i negociant per resoldre els problemes generats per una manca de previsió a l’hora de gestionar les decisions adoptades per la Conselleria.