Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

CCOO, CSIF i UGT tornen a exigir a la ministra d'Educació complir amb la reducció de la temporalitat per sota del 8%

La missiva, enviada ahir, exigeix la intervenció activa del Ministeri d'Educació i FP per a garantir la convocatòria de més de 125.000 places i l'ordenació dels processos selectius.

01/06/2022.

Segons la transposició de l'acord de reducció de la temporalitat en les administracions públiques, avui 1 de juny ha d'aprovar-se, en ofertes d'ocupació pública, la taxa addicional d'estabilització que, sumada a la reposició endarrerida, a l'estabilització pendent del procés anterior i a la convocatòria del 120% de taxa de reposició a partir d'ara, ha d'aconseguir la reducció de la temporalitat docent a menys d'un 8%. No obstant això, segons càlculs de les organitzacions sindicals signants de l'acord –CCOO, CSIF i UGT–, ens quedarem lluny del volum necessari i, per tant, no es complirà amb l'objectiu pactat.

D'altra banda, el Ministeri d'Educació ha publicat una norma que permet la utilització de dos procediments de concurs oposició diferents en els processos selectius fins a 2024, que venen a sumar-se al concurs extraordinari previst en la Llei 20/21 de Mesures urgents de reducció de la temporalitat. Aquesta situació és, sens dubte, inèdita i confusa per als i les aspirants, i ve a menyscabar els treballs de la taula de negociació docent com a òrgan legítim de representació del professorat, en la qual les tres organitzacions sindicals plantegem un concurs oposició amb proves no eliminatòries i en el qual l'experiència dels i les candidates fos valorat de manera més adequada i que finalment va quedar publicada en la disposició transitòria 4a del RD 270/2022.

Per tot això, CCOO, CSIF i UGT tornen a exigir al Ministeri un seguiment de les ofertes d'ocupació pública i la seva execució en les diferents CCAA, així com l'establiment de mesures que assegurin l'adequada execució de les places en totes les CCAA.