Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

Mesa tècnica sobre la línea formativa en competència digital

REUNIÓ PLA DIGITALITZACIÓ IB (#PlaDigIB)

10/05/2022.
    PlaDigIb

Avui, 9 de maig de 2022, ens hem reunit els sindicats de Pública i Concertada amb la Conselleria per tractar en una mesa tècnica la línea formativa en competència digital que la Conselleria durà a terme. La propera reunió serà ja en mesa sectorial i donaran més detalls sobre la implantació del #PlaDigIb i l’acreditació en competència digital; aclaren que, de moment, no serà requisit per res tenir els nivells formatius.

La competència en TIC no és el mateix que la competència digital, és només una petita àrea dins el Pla digital.

També ens han explicat que a partir d’ara dins els màsters, en la carrera de Magisteri, etc, s’implementaran els cursos per garantir els nivells de competència digital.

Encara no se sap quin nivell d’acreditació es necessitarà. Es tracta d’un pla de cara a un futur (iniciar A1, A2)...i que es tractarà a la mesa sectorial que es farà més endavant.

La Conselleria farà formació específica tant a nivell de centre com de forma individual i remarquen la importància de formació en DUA, tal i com recull la LOMLOE.

Expliquen que hi haurà assessors que faran una valoració inicial tant pel que fa a infraestructures pròpies de cada centre com també, de forma individual, dels docents en matèria de competència digital.

Cada any s’haurà de millorar el Pla digital dels centres (pròrroga d’un any per les escoles connectades), tant d’escoles o centres d’escolarització obligatòria, públics i concertats. D’aquesta forma es podrà definir la particularitat de cada centre pel que fa a les seves infraestructures i les seves necessitats (del centre i dels docents).