Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

XVI Conveni Col·lectiu de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat

Continuen les negociacions

12/04/2022.

Després de les consultes internes realitzades en el conjunt de l'Estat, en les quals l'afiliació i els delegats i les delegades han tingut l'oportunitat de valorar el conjunt de mesures retributives i de caràcter social propostes per les organitzacions patronals el passat 28 de març, CCOO ha traslladat en la reunió celebrada aquest 8 d'abril, i com a resultat d'aquestes consultes, la seva voluntat de continuar negociant el XVI Conveni Col·lectiu.

L'acceptació de les patronals d'incorporar un N3 del 3,75%, garantint, a més, un increment d'un altre 3,75% sobre el salari base a partir de gener de 2025, ha permès realitzar una valoració positiva del conjunt de mesures negociades. Els increments retributius per al període comprès entre 2022 i 2024, per sobre de la mitjana del signat en altres convenis col·lectius, permetran seguir la senda de pujades salarials que es va iniciar amb el XV conveni col·lectiu, especialment per a aquelles persones amb retribucions més baixes que són les principals beneficiàries d'aquest acord.

En les pròximes setmanes continuarem treballant per a acabar de definir el text del nou conveni, en el qual haurem de desenvolupar l'adaptació a la nova reforma laboral a la qual ens obliga la pròpia reforma, recollir els acords de la comissió paritària sobre totes aquelles qüestions en les quals van existir discrepàncies inicials, ja resoltes, i incorporar aquelles mesures de tipus social pendents de concreció.

CCOO, amb aquest principi d'acord, continua construint un marc de relacions laborals en l'àmbit de la discapacitat que permet avançar en la millora de les condicions laborals i retributives de milers de treballadors i treballadores del sector.

AMB CCOO LLUITES, AMB CCOO AVANCES