Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

CCOO exigeix a Educació que es redueixi el màxim d'hores lectives del professorat amb caràcter general i bàsic

El sindicat calcula que fa falta contractar un total de 28.111 docents més en l'ensenyament públic no universitari per a aconseguir aquesta reducció, és a dir, un increment del 5,61%.

04/03/2022.
    Repartir és millorar

CCOO ha iniciat una nova campanya d'acció sindical reivindicant que el màxim de períodes lectius setmanals de cada docent sigui, com a molt, de 23 en Educació Infantil i Primària, i de 18 en Secundària, FP i Ensenyaments de Règim Especial. L'exigència, que el sindicat presenta a la ministra per escrit, pretén millorar les condicions laborals del professorat i dotar al sistema dels recursos necessaris per a assegurar temps d'atenció a les famílies, coordinació docent, preparació de materials i projectes, atenció individualitzada a l'alumnat i altres tasques per a la millora de la qualitat educativa i l'atenció integral als nostres menors.

El sindicat torna a liderar la defensa de les condicions del treball del professorat, en aquest cas, a través d'una reivindicació històrica i que l'actual Ministeri ha de resoldre amb urgència.

En la missiva, CCOO li recorda a la ministra que l'augment d'hores lectives del Govern del PP en 2012 es va fer a través d'una norma de caràcter bàsic i d'obligat compliment en totes les CCAA, i, per tant, li exigeix al seu Ministeri la reducció d'aquestes amb el mateix caràcter i idèntica extensió. En aquesta línia, informa la titular d'Educació la situació de la càrrega lectiva en cada autonomia i territori de l'Estat.

El sindicat calcula que, per a reduir l'horari del professorat al límit màxim, es requereix la contractació de 14.833 mestres en Infantil i Primària, i 13.278 professors/es en la resta dels ensenyaments de l'educació pública no universitària, és a dir, un total de 28.111 docents més, la qual cosa suposa un 5,61% d'increment.