Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

Resposta de MUFACE a les queixes plantejades des de CCOO.

Consulta les novetats sobre el canvi d'entitat i la reducció de la cartera de serveis en alguns territoris.

02/03/2022.

- Canvi d'entitat. Per a MUFACE les queixes plantejades per aquest motiu per part de mutualistes són mínimes; no hi haurà, per tant, un període extraordinari perquè els mutualistes puguin triar el canvi de companyia. Els qui així ho desitgin poden fer ús en qualsevol moment del canvi extraordinari d'entitat amb la conformitat de les dues entitats, com així estableix el propi Concert.

- Reducció de la cartera de serveis en alguns territoris (especialment per a pacients oncològics, o altres malalties greus). La resposta literal per a aquesta qüestió ha estat la següent:

“Com en ocasions anteriors quan es licita un nou concert d'assistència sanitària, s'han produït canvis (altes i baixes) en els mitjans i recursos sanitaris oferts per les entitats concertades. Aquesta reordenació dels mitjans concertats no suposa cap disminució de cobertures que, en tot cas, estan garantides pel propi Concert.

Així, el Concert disposa de diverses garanties de protecció de les i els mutualistes entre les quals destaquen el principi de continuïtat assistencial amb el mateix facultatiu o en el mateix centre o servei per a persones mutualistes sotmeses a tractaments patològics greus, inclosos els oncològics, psiquiàtrics o de diàlisis, o l'obligació de l'entitat si es fes càrrec de l'assistència en el mitjà d'elecció del mutualista si no li ofereix una alternativa assistencial vàlida.

En els supòsits en què les persones mutualistes no rebessin l'assistència sanitària recollida en el Concert poden presentar en el seu Servei Provincial la corresponent reclamació d'assistència sanitària per a la seva valoració en Comissió Mixta. Aquesta reclamació pot presentar-se per diverses vies, tant electròniques com convencionals”