Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

CCOO torna a insistir a la ministra d'Educació sobre la urgència d'iniciar la negociació del model d'accés a la funció pública docent

• 3 de cada 10 docents es troben en situació d'interinitat

El sindicat apunta que més de 200.000 aspirants a professor/a se estan preparant en l'actualitat per a presentar-se al concurs oposició amb la incertesa de no saber com serà.

25/10/2021.
Cientos de miles de aspirantes preparan las oposiciones sin saber cómo serán.

El secretari general de la Federació d'Ensenyament de CCOO, Francisco García, ha remès aquest matí una carta a la titular del Ministeri d'Educació, María del Pilar Alegria, per a insistir una vegada més en la necessitat d'abordar les negociacions sobre el model d'accés a la funció pública docent, donat l'alt índex d'interinitat existent en l'Administració pública.

Amb la signatura el passat 5 de juliol de l'acord impulsat per CCOO sobre el pla de xoc per a reduir la temporalitat en les AA. PP, s'obren grans desafiaments que, entre altres, han de donar solució a la temporalitat, un problema que és endèmic en l'educació pública. En l'actualitat, 3 de cada 10 docents es troben en situació d'interinitat. Això repercuteix negativament en la qualitat educativa i contravé, a més, els acords pel Govern. Així mateix, el sindicat recorda a Alegria que, per a complir amb l'objectiu de reduir la temporalitat al 8% abans de 2024, es requereix la convocatòria de 88.791 places d'estabilització més altres 36.898 de reposició.

Aquesta situació exigeix, com així ho han reconegut tant el Govern com els i les representants de els/as treballadors/as, d'una modificació substancial del procés selectiu, ja que el repte que les administracions autonòmiques puguin, en els pròxims mesos, aprovar una oferta d'ocupació pública docent tan nombrosa i executar-la en les següents tres convocatòries, passa sens dubte per dotar al model d'accés d'un concurs oposició que permeti a les persones aspirants participar en totes les parts de la prova i al·legar els seus mèrits aconseguits. I, a més, fer-ho d'una forma prou àgil perquè les CC. AA. puguin gestionar els corresponents processos selectius i s'eviti en la pràctica la distorsió que suposa deixar tots els anys un percentatge alt de places convocades sense assignació.

A més, des de CCOO hem tornat a recordar a la ministra que cada any es presenten als processos selectius més de 200.000 aspirants, que segurament estan ja preparant-se per a afrontar amb garanties el pròxim concurs oposició i que, lamentablement, avui dia no tenen clar com serà.