Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

Revisió de les retribucions per al 2022

Aprovada la pujada del 2% en bàsiques i complementaries per els docents de pública i concertada.

22/10/2021.
    FECCOO Illes informa

Ahir, 21 d'octubre, va tenir lloc la Mesa General de l'Empleat Públic on es va signar l'Acord per a l'increment de les retribucions del funcionariat públic per a l'any 2022. Finalment s'aplicarà una pujada del 2%, tant en les retribucions bàsiques com en les complementàries.

Aquest increment s'aplicarà en idèntiques condicions per al professorat dels centres de concertada. En la mesa de concertada prevista per al mes vinent ens donaran informació més concreta de l'aplicació d'aquesta mesura, així com d'altres qüestions que es varen plantejar a la mesa de concertada del passat dia 18 d'octubre en relació amb els increments dels anys 2020 i 2021.

Des de CCOO valoram positivament aquest Acord, si bé no ens oblidam i continuarem exigint l'increment en els retribucions complementàries del 2% + 0'9% dels anys 2020 i 2021, que tan vilment ens varen furtar. El Govern no ha entrat a negociar-ho, amparant-se en que està paralitzat fins que no es resolgui el procés interposat per un dels sindicats participants en aquesta Mesa.

Per altra banda, denunciam la devaluació salarial que any rere any venim patint els més de 3.000.000 de treballadors públics. La proposta del Govern Estatal d'incrementar un 2% per a l'any 2022 torna a reduir al capacitat de compra dels empleats públics, que ja suma una devaluació de més de 10 punts percentuals en la darrera dècada.

Per últim, a petició de CCOO, el Govern ha acceptat eliminar del redactat de la disposició addicional primera, el fragment que obria la possibilitat de revisió a la baixa de les retribucions, de manera que no hi hagi opció a minorar ni els conceptes bàsics ni els complementaris el pròxim any.