Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

Reial decret pel qual s'estableixen les especialitats docents del Cos de Professors de Música i Arts Escèniques i del Cos de Catedràtics de Música i Arts Escèniques vinculades als Ensenyaments d'Art Dramàtic

  • Resum de la reunió mantinguda amb el Ministeri d'Educació i FP

La Federació d'Ensenyament de CCOO es mostra *contario a l'article 7 que es refereix a la docència del professorat d'aquests cossos en els ensenyaments de Batxillerat, així com dels annexos vinculats, i demana la reconversió d'aquesta norma per a evitar la itinerància i la temporalitat del professorat implicat o la retirada de l'article.

24/09/2021.
Profesor de música.

Profesor de música.

Taula de Negociació de Personal Docent no Universitari amb el Ministeri d'Educació i Formació Professional

Sessió de dijous 23 de setembre de 2021

1) Aprovació de l'acta de la sessió anterior.

2) Projecte de Reial decret pel qual s'estableixen especialitats docents del Cos de Professors de Música i Arts Escèniques i del Cos de Catedràtics de Música i Arts Escèniques vinculades als ensenyaments d'Art Dramàtic.

3) Precs i preguntes

El Ministeri ens presenta succintament l'esborrany d'RD Reial decret pel qual s'estableixen especialitats docents del Cos de Professors de Música i Arts Escèniques i del Cos de Catedràtics de Música i Arts Escèniques vinculades als ensenyaments d'Art Dramàtic i cedeix la paraula a les organitzacions sindicals.

Des de la FECCOO s'agraeix al Ministeri la convocatòria de la Taula de Negociació per a abordar una qüestió com l'ordenació dels cossos de Música i Arts Escèniques vinculades als ensenyaments d'Art Dramàtic que, segons el parer de CCOO, és urgent.

CCOO recorda al Ministeri que l'absència d'aquesta normativa ha impedit durant molts anys la convocatòria de processos selectius d'aquests ensenyaments, i que, per tant, la temporalitat de l'ocupació en aquests ensenyaments s'ha disparat en els últims anys. Per això, l'aprovació d'aquesta norma ha d'iniciar una sèrie d'actuacions orientades al compliment dels acords de reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i l'establiment de la temporalitat per sota del 8%. Entre aquestes actuacions es troba la negociació i publicació dels temaris d'oposicions.

A més, i en relació amb l'esborrany de la norma plantejada, des de CCOO expressem els nostres seriosos dubtes sobre l'article 7 que es refereix a la docència del professorat d'aquests cossos en els ensenyaments de Batxillerat, així com dels annexos vinculats. Demanem, per tant, la reconversió d'aquesta norma per a evitar la itinerància i la temporalitat del professorat implicat o la retirada de l'article 7. Això sense menyscapte que es generin Batxillerats d'Art dramàtic, les matèries del qual s'imparteixin per professorat de les especialitats corresponents adscrits a les plantilles d'aquests centres, que possibiliti la formació a nivell professional d'aquests estudis.

Des de CCOO hem transmès al Ministeri les dificultats que es generaran en els centres arran de la vinculació d'algunes especialitats i matèries, ja que algunes d'elles poden ser objecte de docència de fins a quatre i cinc especialitats diferents. Sol·licitem la revisió dels annexos corresponents.

Així mateix, demanem al Ministeri explicacions sobre els annexos V i VI que es refereixen a les adscripcions docents de catedràtics i professors, tant quan entenem que, sent les mateixes adscripcions, no existeixen criteris objectius perquè una determinada plaça sigui ocupada per l'un o l'altre.

Des de CCOO avancem els reptes que es presenten davant l'anunci de la ministra de la tramitació d'una llei integral d'ensenyaments artístics: la necessitat de plantejar una coordinació entre aquests ensenyaments i els ensenyaments de Batxillerat i l'ESO, bé a través de la creació dels Batxillerats d'Arts o de centres integrat, la necessitat d'ordenar l'horari del professorat per a ajustar-li a la naturalesa i característiques dels ensenyaments superiors, com ara la tutorització de tesis doctorals, TFM, etc.

D'altra banda, fem notar al Ministeri la urgència i necessitat d'impulsar i donar estructura al consell superior d'ensenyaments artístics, òrgan consultiu de representació que en l'actualitat no té ni tots els seus membres nomenats ni constituït un plenari, que només es reuneix d'urgència i que no compta amb un secretariat.

El Ministeri diu anotar les nostres demandes i expressa la seva reticència per a modificar l'article 7 i els annexos i disposicions associats.

Finalment, el Ministeri ens informa que ha avançat en el procés de nomenament dels consellers que estan pendents de nomenar via BOE, i que, una vegada realitzat aquest tràmit, preveu convocar al ple per al consegüent nomenament de la permanent i el funcionament ordinari de l'òrgan.

En precs i preguntes reiterem les qüestions plantejades en anteriors reunions, especialment la necessitat d'avançar en el calendari de negociació de temes i qüestions importants, com ara el model d'accés i ingrés a la funció pública docent, l'aplicació de la llei de Formació Professional en les qüestions que afecten el professorat, el concurs de trasllats, altres qüestions relatives al futur estatut docent, la reactivació dels diferents grups de treball, etc.

Novament, el Ministeri diu anotar les peticions, però manifesta que hi ha tràmits en via parlamentària que afecten directament moltes d'aquestes qüestions i que, per tant, cal esperar.

CCOO manifesta que, encara que hi hagi tràmits parlamentaris oberts, això no quitació que es pugui anar treballant i avançant aquestes temàtiques en la Taula Sectorial, encara que després hagin d'acabar-se de concretar en virtut dels continguts finals de les lleis que es legislin.