Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

CCOO trasllada a la ministra d'Educació i Formació Professional les seves prioritats per a la legislatura

  • Demana recuperar la inversió del 5,5% del PIB per a fer front als reptes urgents

La Federació d'Ensenyament s'ha reunit avui amb la ministra Pilar Alegría i li ha plantejat un decàleg de mesures fonamentals per a assegurar el correcte funcionament del sistema educatiu a curt termini.

21/09/2021.
Pilar Alegría, junto a los portavoces de la Federación de Enseñanza de CCOO, y responsables ministeriales.

Pilar Alegría, junto a los portavoces de la Federación de Enseñanza de CCOO, y responsables ministeriales.

CCOO sol·licita al Ministeri treballar intensament amb les comunitats autònomes per a marcar criteris, coordinar i liderar el creixement del sistema educatiu públic i les seves plantilles i assegurar les bones condicions dels seus professionals. El sindicat urgeix a recuperar la inversió del 5,5% del PIB en educació, quantitat suficient per a implementar totes les mesures proposades per la Federació d'Ensenyament de CCOO i afrontar els reptes més immediats.

Les propostes de CCOO són les següents:

1. Aconseguir un compromís de totes les administracions educatives per a l'increment de la inversió en educació amb l'objectiu de baixar de manera permanent les ràtios, augmentar l'oferta de places educatives públiques i incrementar les plantilles de professorat i PAS educatiu. Els recursos extra han d'incrementar-se i no ser conjunturals, sinó estructurals.

2. Establir mecanismes per a frenar i revertir els processos de privatització en tots els ensenyaments.

3. Crear un fons de cohesió territorial, distribuït en funció de la diferent situació de les comunitats autònomes, amb un model de finançament compartit.

4. Posar en funcionament una comissió dins de la Conferència Sectorial, que permeti el seguiment dels fons destinats a Educació en les diferents CC. AA.

5. Aposta decidida pel diàleg social i la negociació col·lectiva de totes les administracions educatives per a acordar les mesures i distribuir els recursos, amb transparència en les dades.

6. Millorar la situació laboral i retributiva del professorat i del PAS educatiu, que en l'actualitat està fent un enorme esforç per mantenir l'equitat i la qualitat, en molts casos sense els recursos adequats. Especialment, és necessari millorar les condicions del professorat pel que fa a la jornada lectiva, qüestió en la qual existeixen moltes diferències entre les comunitats autònomes.

7. Situar la temporalitat de les plantilles per sota del 8% i posar les mesures perquè no torni a pujar, bandejant definitivament la precarietat de l'ocupació pública en educació. Per a això és necessari eliminar la taxa de reposició d'efectius i establir sistemes d'ingrés i accés a l'ocupació pública que permetin al personal temporal estabilitzar el seu lloc de treball.

8. Incrementar de manera significativa la inversió en FP, per a millorar i augmentar l'oferta de places i les dotacions materials i humanes en els centres educatius públics.

9. Universalitzar les etapes no obligatòries a través de la creació de places públiques.

10. Incrementar els recursos generals i específics per a atendre la diversitat de l'alumnat en tots les etapes i ensenyaments, i enfortir els serveis d'orientació psicopedagògica i educativa. Aquesta qüestió és d'especial rellevància i es necessiten recursos específics per a diferents perfils d'alumnat.