Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

IGUALTAT

CCOO, per la salut de les dones: Jornada #IgualdadEsSalud

Amb motiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones, que se celebra el pròxim 28 de Maig, CCOO organitza dilluns que ve 24 de maig una jornada en la qual investigadores expertes i responsables sindicals abordaran les especificitats i els reptes per a la salut de les dones i les treballadores.

20/05/2021.
    Jornada #IgualdadEsSalud.

LA PERSPECTIVA de gènere és una assignatura pendent quan es parla de la salut de les dones i d'aquí la importància del Dia Internacional per la Salut de les Dones, que se celebra cada 28 de Maig per a denunciar els problemes relacionats amb la salut sexual i reproductiva, la falta de recerca de malalties i patologies que afecten les dones, la falta de reconeixement de malalties professionals en sectors feminitzats o l'afectació de les violències masclistes, entre altres.

Aquesta data va tenir el seu origen el 28 de maig de 1987, en la V Trobada Internacional Dones i Salut, i des de llavors ha quedat fixada en l'agenda feminista internacional per a visibilitzar i denunciar les causes de malaltia que obstaculitzen el dret de les dones a gaudir d'una vida saludable i segura, a vegades fins a causar la seva mort.

En aquest 2021 en el qual encara vivim les conseqüències de la pandèmia i els seus perniciosos efectes sobre les dones, molt especialment, en totes les treballadores que han exercit la seva labor en els sectors feminitzats, que han estat i estan en la primera línia, la Secretaria Confederal de Dones i Igualtat organitza en col·laboració amb el Centre 8 de Març de la Fundació 1 de Maig la 'Jornada #IguladadEsSalud', que podrà seguir-se en obert en el canal de Youtube de CCOO i en la web.

La jornada tindrà lloc dilluns que ve 24 de maig de 16.00 a 18.00 i serà inaugurada per la secretària confederal de Dones i Igualtat, Elena Blasco Martín. Comptarà amb les següents taules i ponents:

La salut de les treballadores, una visió sindical

Silvia Espinosa López, secretària de Dones i Polítiques LGTBIQ de la Federació de Sanitat i Serveis Sociosanitaris de CCOO

Carmen López López, secretària de Dones de la Federació Estatal de Serveis a la Ciutadania de CCOO

Laura Fátima Castelló Paz, secretària de Dones, Igualtat i Diversitat de la Federació Estatal de Serveis de CCOO

La salut de les dones, parlen les investigadores

Carme Valls Llobet, metgessa especialitzada en endocrinologia i medicina amb perspectiva de gènere. Autora de Dones invisibles per a la medicina (Capità Swing, 2020).

Clara Llorens Serrano, experta riscos psicosocials del centre ISTAS de les Fundació 1 de Maig de CCOO i professora de Sociologia de la UAB.