Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

Entra en vigor la nova normativa sobre els plans d'igualtat en les empreses

Aquest 14 de gener ha entrat en vigor el Reial Decret 901/ 2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre, fruit de l'acord entre el Govern, CCOO i UGT el mes de juliol passat. Des de CCOO estarem vigilants per a exigir el compliment d'aquesta nova normativa.

15/04/2021.
    Teletreball

Aquest dijous 14 de gener quedarà marcat com una data important en el calendari de la igualtat: ha entrat en vigor el Reial decret 901/2020, que suposa el desenvolupament reglamentari de l'article 1.6 del RD 6/2019 de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'ocupació. D'aquesta manera, s'àmplia i reforça el marc normatiu iniciat per la Llei d'Igualtat.

L'RD 901/2020 aclareix aspectes molt importants en el procés de negociar un pla d'igualtat, com és el còmput de plantilla, determinar qui té la capacitat de negociar, establir el procés de negociació en els grups d'empreses, o com s'ha de realitzar el seguiment i avaluació dels plans durant la seva vigència.

Altres aspectes fonamentals que introdueix el nou Reial decret és l'establiment de terminis per a realitzar la negociació del pla, la configuració de la comissió negociadora i les seves competències, així com la fixació de la vigència del propi pla, que no podrà excedir els quatre anys. Tots els plans hauran de ser registrats amb independència del seu origen o naturalesa. A més, per a portar a efecte el procés de registre, s'introdueix una nova fitxa estadística que permetrà conèixer punts essencials del contingut del pla.

El pròxim 7 de març finalitza el termini per a l'aprovació de plans d'igualtat en totes les empreses que comptin amb més de cent persones en plantilla. L'entrada en vigor d'aquesta norma obre un termini d'adaptació de dotze mesos per a tots els plans vigents en aquest moment.

Des de la Secretaria Confederal de Dones i Igualtat i la Secretaria d'Acció Sindical elaborem el següent document, on s'explica amb major detall tant la norma que entra avui en vigor com la que regula el registre salarial, que entrarà en vigor el mes vinent d'abril: 'Dues eines per a continuar avançant en polítiques d'igualtat en l'àmbit laboral'