Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

Professorat: el flotador de l'ensenyament espanyol

• 5 d'octubre, Dia Mundial del Docent

CCOO demana que es reconegui la gran labor que estan realitzant el personal docent en plena crisi sanitària i social.

05/10/2020.
5 de octubre, Día Mundial del Docente

La Federació d'Ensenyament de CCOO felicita els i les docents i destaca l'esforç i responsabilitat mostrat des de l'inici de la pandèmia del Covid-19. En unes circumstàncies hostils, equips directius i professorat van ser capaços de construir en poques setmanes i sense tot just suport institucional un sistema de docència on-line i, posteriorment, han reorganitzat de manera eficaç els centres educatius per a la docència presencial i semipresencial i la gestió de casos positius per Covid, mantenint a flotació l'educació en nostra país, la qual cosa en molts casos ha suposat una inversió superlativa en hores de treball.

Així mateix, el sindicat estén aquest reconeixement a la resta de personal que treballa en els centres educatius i la dedicació dels quals ha estat igualment encomiable.

En un context de crisi com l'actual, CCOO exigeix augmentar la inversió i els recursos perquè la comunitat educativa compti amb les mesures de seguretat necessàries per a afrontar la pandèmia. La Federació d'Ensenyament de CCOO ha exigit la contractació de 165.000 docents per a reduir ràtios, així com un pla de formació extraordinari, plans de prevenció de la salut i higiene clars, més recursos per a la renovació de centres educatius i que s'elevi el reconeixement real del nivell de risc del professorat.