Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

#NoSiguisCòmplice

CCOO contra les violències masclistes

CCOO crida a la participació activa en les mobilitzacions i actes que es convoquin el 25N pel conjunt d'organitzacions de dones, socials i sindicals, per manifestar, de manera rotunda, el nostre compromís i repulsa contra tot tipus de violència contra les dones.

22/11/2019.
    Convocat 25N Mallorca

El compromís de CCOO com a organització sindical de classe i gènere contra la violència masclista es tradueix en l'acció i treball encaminats a:

• Exigir en l'àmbit educatiu mesures que incloguin valors que fomentin la igualtat, la diversitat, la tolerància i l'educació sexual afectiva.
    • Negociar protocols d'actuació davant situacions d'assetjament sexual o d'assetjament per raó de sexe.

• Treballar per a l'establiment de protocols que garanteixin els drets laborals de les treballadores en situació de violència i per la implicació més activa de la Inspecció de Treball.

• Millorar els prograes d'inserció sociolaboral per a les dones víctimes de la violència de gènere, desenvolupant mesures d'actuació i adaptant-lo a les necessitats individuals de les víctimes.

• Exigir que s'incorpori la perspectiva de gènere en els codis deontològics.

• ...i altres com les que podreu consultar en la Gaceta Sindical que edita la Confederación Sindical de CCOO, en l'edició nº 405 d'aquest novembre, trobareu un interessant dossier al respecte.

Per altra part, vos compartim i animam a participar dels actes i concentracions convocades amb motiu del 25N a Formentera, Eivissa, Menorca (Ciutadella, Maó) i Mallorca.

Davant l'avanç de posicions polítiques "negacionistes" de la violència de gènere no podem callar. Per això, no tolerarem ni un pas enrere en els drets de les persones pel que fa a normativa igualitària, serveis, recursos vinculats a la violència de gènere ni en detriment de les condicions laborals de les seves professions.

Per les nines d'avui, per les dones del futur, pel present de totes ... el #25N #NoSiguisCòmplice