Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 12 de maig 2024.

CCOO participa en la sessió de la Mesa Sectorial d'Universitat que aborda la negociació de l'Estatut del PDI

La reunió va ser presidida pel secretari general d'Universitats, José Manuel Pingarrón, davant l'absència del ministre del sector, i va comptar amb representants dels sindicats CCOO, UGT, CSIF i CIG.

27/07/2022.

A l'inici de la trobada, davant els dubtes sorgits per les diferents denominacions utilitzades en els documents ministerials, el secretari general va confirmar la constitució de la Mesa Sectorial d'Universitat, i així quedarà registrat en les actes. A continuació es va negociar el reglament intern, sobre el qual va haver-hi prou consens, excepte en l'apartat de presa d'acords, en el qual CCOO va defensar la importància de tenir en compte la representativitat de cada sindicat. L'aprovació del reglament s'ha posposat per a la següent reunió, encara que s'ha consensuat que en aquesta taula es podran abordar temes per a negociació que afectin empleades i empleats de les universitats públiques, tant personal docent i investigador com a personal tècnic i de gestió i d'administració i serveis.

A continuació, es va iniciar la negociació del primer apartat de l'Estatut de PDI: Drets i Deures del PDI. Sobre la proposta presentada, basada en el text que va ser negociat i acordat en 2011 (però que finalment no va ser tramitat pel Govern), hi ha bastants punts d'acord, encara que no s'ha pogut avançar en la negociació per l'existència de diferents esborranys de la documentació enviada pel Ministeri. Encara que des de CCOO ens hem compromès a manar les nostres propostes per escrit, hem insistit en la importància de la prevenció de riscos laborals i el dret al treball en un entorn saludable. També resulta fonamental que les obligacions del PDI es desenvolupin sempre dins de la jornada laboral. A més, és necessari plantejar drets que no estaven contemplats en 2011, com el relatiu a la desconnexió digital. D'altra banda, s'ha de respectar en les redaccions de l'articulat la normativa jeràrquica, sobretot en el relacionat amb els Estatuts de les Universitats en comparació amb normatives de rang superior.

Per a tenir clara l'estructura de la negociació, hem demandat que el Ministeri present l'estructura prevista de l'Estatut de PDI.

Finalment, ens hem emplaçat a una reunió a la fi de setembre per a continuar negociant l'apartat de Drets i Deures del PDI, i iniciar la negociació del següent apartat: Règim del PDI (funcions, dedicació, còmput de la dedicació docent i investigadora…).

Per a CCOO és fonamental que l'Estatut de PDI serveixi per a millorar les condicions de treball en tots els seus aspectes: condicions retributives, jornada laboral, dedicació acadèmica, permisos, conciliació… Amb aquests objectius presents, iniciem una negociació que encara s'estendrà molts mesos.