Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

CCOO exigeix que s'elimini en la LOMLOE la disposició addicional sobre el canvi de funcions del personal docent

El sindicat qualifica de greu error el text i sol·licita que se suprimeixi de l'articulat en el tràmit del Senat. Denúncia que obre la porta a una avaluació de l'acompliment encoberta i evadeix l'obligació de negociar als representants dels docents.

20/11/2020.
    El régimen disciplinario ya aparece incluido en el Texto Refundido del Estatuto Básico del Empleado Público.

El text introduït des de les esmenes a la Llei estableix que “el personal funcionari docent que mostri una manifesta falta de condicions per a ocupar un lloc docent o una notòria falta de rendiment que no comporti inhibició, podran ser remoguts del seu lloc de treball i fer tasques que no requereixin atenció directa amb l'alumnat”.

La disposició addicional precisa que aquesta decisió “ha de ser conseqüència d'un expedient que finalitzi amb una avaluació negativa realitzada per inspecció educativa”.

Aquestes consideracions sobre el professorat no tenen cabuda en una Llei educativa, màximament quan el propi text opta per deixar fos tot el relacionat amb el personal docent, tal com ha denunciat CCOO. El contingut d'aquesta disposició addicional obre la porta a una avaluació de l'acompliment encoberta i evadeix l'obligació de negociar amb la representació dels docents.

A més, el règim disciplinari ja apareix inclòs en el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en el seu Títol VII. En el seu article 95.2 g) recull “el notori incompliment de les funcions essencials inherents al lloc de treball o funcions encomanades” com a mancades molt greus i, dins de les mesures sancionadores, en l'article 96.1 d) es contempla el “trasllat forçós, amb o sense canvi de localitat de residència, pel període que en cada cas s'estableixi”.

Per tant, no té cap sentit introduir aquests aspectes en la Llei quan ja són presents en la norma relativa a les relacions laborals de les empleades i empleats públics, per la qual cosa la Federació d'Ensenyament de CCOO exigeix que s'elimini de la Llei en el tràmit en la Cambra Alta.

El lloc per a abordar la regulació del treball del professorat i les seves condicions ha de ser les meses de negociació amb les organitzacions representants del professorat. L'aprovació d'una Llei de la professió docent que es contempla en el text de la LOMLOE és l'espai adequat per a tractar aquests temes, i no l'articulat de la Llei educativa.