Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

Ensenyament concertat

Les patronals modifiquen la seva proposta retributiva inicial per a 2022 i 2023

24/04/2023.

Aquest 17 d'abril es reunia la Mesa Negociadora del VII Conveni Col·lectiu amb la intenció d'abordar, una vegada més, les taules salarials de 2022 i 2023. Les organitzacions patronals van variar el seu plantejament inicial, presentant algunes modificacions, mentre que CCOO va mantenir les sostingudes en reunions anteriors.

Clica aquí o en el document per veure les propostes de CCOO envers a les de la patronal...

El moviment patronal representa un petit avanç, totalment insuficient per a CCOO. La nostra proposta, plantejada en solitari en la reunió, passa per equiparar el salari base al SMI en aquelles categories (nou en total) que, amb l'actualització del 4%, quedin per sota dels 1.080€. No obstant això, les patronals pretenen que amb un complement de 8€ ens oblidem del problema que representa que es puguin arribar a absorbir fins a dos triennis per als qui perceben els salaris més baixos. Aquí no ens trobaran i esperem que tampoc a la resta d'organitzacions sindicals.

Respecte al plantejament de canviar el model de càlcul dels imports per a les sortides de més d'un dia de durada, actualment vinculat a la variació de la inflació, ja manifestem que ni estem d'acord ni és el moment per a tractar aquesta qüestió.

CCOO torna a recordar que el VII Conveni Col·lectiu estableix que:

“Seran objecte de negociació específica, les taules salarials de cada any, des del moment de la publicació en la LPGE dels mòduls econòmics corresponents o la norma que els modifiqui o prorrogui, establint-se el límit temporal de tres mesos per a la seva signatura”.

El termini va vèncer el passat 24 de març. Des de CCOO no estem disposats a normalitzar els endarreriments continus en les revisions salarials del PAS, del personal complementari i del personal docent en pagament directe, més quan els centres estan percebent amb total normalitat les partides actualitzades dels mòduls de concerts educatius. Aquesta situació suposa un greuge comparatiu respecte al personal docent en pagament delegat, els salaris del qual estan totalment actualitzats. Si la situació no es resol en la pròxima reunió del 4 de maig, iniciarem altres mesures de pressió.