Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

Novetats en la gestió i control de parts per incapacitat temporal (IT)

Canvis a partir de l'1 d'abril de 2023

11/01/2023.
    Novetats IT

La persona treballadora no haurà de presentar comunicat de baixa, alta ni confirmació a l'empresa a partir de l'1 d'abril per baixes inferiors a un any.

CANVIS

• Cessa l'obligació per part de la persona treballadora d'haver d'aportar la còpia en paper dels comunicats de baixa i alta mèdica.
    • L'empresa o la mútua realitzaran les gestions oportunes de manera telemàtica i immediata amb la Seguretat Social (SS).
    • En els processos de baixes mèdiques, s'establirà el període concret de revisió mèdica.

AMPLIACIÓ DE LA INFORMACIÓ EN REFERÈNCIA A MUTUALISTES DE MUFACE

En relació amb com afecten les novetats en la gestió i el control de parts per incapacitat temporal (IT) a les persones mutualistes de MUFACE, volem informar que en la norma no apareix un esment específic a les i els empleats públics, però constatem que, per part de MUFACE, hi ha intenció també de modificar la gestió dela IT, introduint el comunicat de baixa electrònic.

Amb aquest objectiu, al desembre de 2020 es va aprovar el Pla MUFACE AVANZA 2021-2023, en el qual es van establir les línies estratègiques, les orientacions generals i els projectes que la Mutualitat posaria en marxa al llarg d'aquests tres anys. Diversos d'aquests plans tenen com a objectiu la simplificació dels processos administratius i de gestió de MUFACE. Un d'aquests Plans es denomina Reforma del Procés d'IT, el desenvolupament del qual disposa, al seu torn, de Plans d'Actuació Anuals per a facilitar el seu compliment fins a desembre de 2023.

En aquest sentit, i per a 2023, l'esmentat Pla sobre Reforma del Procés de IT té com a Pla d'Actuació el comunicat de baixa electrònic, que té el compromís d'eliminar els comunicats de baixa, confirmació i alta en paper i substituir-los per la versió electrònica, accessible per les i els professionals mèdics d'entitats concertades i serveis públics de salut.

Clica aquí o en el document per veure totes les novetats...

NORMATIVA DE REFERÈNCIA

Butlletí Oficial de l'Estat Núm. 4 del Dijous 5 de gener de 2023 Sec. I. Pàg. 1160. Reial decret 1060/2022, de 27 de desembre, pel qual es modifica el Reial decret 625/2014,de 18 de juliol, pel qual es regulen determinats aspectes de la gestió i control dels processos per incapacitat temporal en els primers tres-cents sesenta i cinc dies de la seva durada.