Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

CCOO reivindica millors condicions laborals i més reconeixement per al professorat

    El sindicat felicita a tot el professorat per la seva gran tasca

    28/11/2022.
    dia del mestre

    dia del mestre

    Totes i tots junts continuarem actuant per a aconseguir les condicions de treball que necessitem en el nostre dia a dia. CCOO troba a faltar poder felicitar també als i les 84.055 docents més que el sistema educatiu necessita.

    27 de novembre de 2022

    Els reptes del sistema educatiu són grans: atenció a la diversitat, millora del benestar de la comunitat educativa, adaptació a les noves realitats de tota mena, millora de les condicions i la formació dels nostres nens i nenes, adolescents i joves perquè puguin enfrontar-se al seu futur en una societat canviant, etc. Les i els docents són el punt central i clau del sistema i és imprescindible que les administracions ho entenguin així.

    El professorat s'esforça dia a dia i posa tota la seva implicació, motivació, coneixements i formació al servei de la societat, però necessita que se li doni el reconeixement adequat, sobretot quant a tot allò que té a veure amb les seves condicions de treball, que redunden en la millora de la qualitat educativa.

    És necessari reduir el seu horari lectiu i la seva jornada laboral, augmentar plantilles i millorar les ràtios; ha de regular-se específicament la seva salut laboral i els seus riscos psicosocials; s'ha de dotar al sistema de més perfils de suport, reforç i orientació; la formació permanent ha de poder fer-se en horari laboral i és de justícia pujar el seu grup i nivell funcionarial i millorar les seves condicions de jubilació.

    Portem massa temps esperant un Estatut Docent amb rang de llei que contingui tots els elements que el professorat necessita urgentment.

    CCOO planteja i lluita per totes aquestes reivindicacions, i moltes més, des de sempre, i així continuarem fent-ho com l'organització que pot canviar les coses.