Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

CCOO presenta una esmena per a incloure als Ensenyaments Artístics Superiors en la LOSU

• Defensa canvis en la carrera professional i artística del seu professorat

El sindicat demana el reconeixement i legitimació d'aquests ensenyaments i la seva integració plena en l'Espai Europeu d'Educació Superior, per al que treballarà amb els grups polítics amb l'objectiu que canalitzin la proposta d'esmena durant la tramitació parlamentària.

30/09/2022.
El sindicat demana la integració de les EEAASS en l'Espai Europeu d'Educació Superior

La Federació d'Ensenyament de CCOO critica l'escassa atenció que ha rebut la inadequada ordenació dels Ensenyaments Artístics Superiors (EEAASS) i reclama el seu reconeixement dins de la Llei orgànica del Sistema Universitari (LOSU), apartant-les de manera definitiva de l'Ensenyament Secundari i de Règim Especial.

El sindicat, majoritari en l'ensenyament, recorda que la LOMLOE reconeix que les titulacions impartides i expedides en aquests ensenyaments són de grau, i, per tant, exigeix que siguin incloses com a tals en la llei que regula el sistema universitari, donant-les el necessari suport legal.

CCOO defensa que la integració d'aquests ensenyaments en el sistema universitari posarà límit a les dificultats dels centres superiors de EEAASS per a competir davant una oferta universitària de grau i postgrau que es generalitza en centres privats i públics i que, en l'actualitat, inclou les especialitats d'art dramàtic, conservació i restauració, dansa, disseny o música. A més, reconeixerà els drets dels seus estudiants, que, malgrat cursar estudis de grau, no tenen la condició d'alumnat universitari, la qual cosa afecta serveis (biblioteques, menjadors, transport, residències) i beques; i posarà fi al fre al desenvolupament acadèmic, científic i artístic dels propis estudis, en els quals no es poden establir polítiques de recerca, impedint tot això la seva integració en el Sistema Espanyol de Ciència i Tecnologia.

Així mateix, suposarà un abans i un després en la carrera professional del professorat, a qui no es reconeix el perfil investigador, i en el desenvolupament de la seva carrera artística, ofegada en una jornada laboral que anul·la la necessària compatibilitat entre docència, recerca i creació.