Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

La Conselleria accedeix a flexibilitzar la implantació de l’avaluació

Com a conseqüència de la pressió que vàrem exercir totes les forces sindicals, prèvia a la Mesa del passat 15 de setembre, ahir va tenir lloc la mesa tècnica on s’ha iniciat la negociació de la resolució de l’avaluació de la LOMLOE.

22/09/2022.
    Imatge 1

La Conselleria va iniciar la intervenció posant en comú què implica aquesta avaluació i ens va traslladar la seva intenció de col·laborar per flexibilitzar-la amb el que els claustres poguessin aportar per tal d’aconseguir una eina útil per tothom.

En un primer moment, la Conselleria va traslladar una sèrie d’aspectes que havien valorat per tal de flexibilitzar el procés arran la nostra reclamació:

• Des dels centres s’han de seleccionar els critèris d’avaluació per àrea, matèria i curs. La data límit per introduir la ponderació dels criteris d’avaluació per cada matèria i nivell passa del 30 de setembre al 31 d’octubre.
    • La ponderació dels mateixos es flexibilitzarà i es tindrà en modo editable per si durant el mes de gener cal fer qualque modificació una vegada vists els resultats de la primera avaluació.
    • Els claustres han de decidir si el seu centre emprarà el model d’avaluació que es facilita en el Gestib o bé, un propi. Es recorda que emprant el del GESTIB es lleva burocràcia. (Imatge 1)
    • Els claustres també poden decidir emprar-lo en “mode prova” sense que el seu contingut sigui visible per les famílies, o bé obert perquè ho puguin consultar en el moment que vulguin (Imatge 2).
    • Els claustres que no hagin optat per emprar la plataforma del GESTIB tindran opció d’optar a ella de cara a la 2a avaluació.
    • Els docents poden consultar el tutorial “Avaluació de l’alumnat per criteris en el curs 2022-23” (Veure pdf adjunt)
    • Els centres encara poden demanar formació a centres sobre aquesta temàtica.
    • Els centres poden demanar assessorament en matèria d'avaluació, de fet, el cos d'inspecció i tècnics de la Conselleria s'estan desplaçant als centres educatius per explicar i ajudar al respecte.

CCOO demana:

• Que, mentre els docents rebin la formació necessaria, des de la Conselleria es facilitin exemples de com resoldre la part d’avaluació a partir d’algunes de les situacions d’aprenentatge que han facilitat a la comunitat educativa, perquè vegin com queda la selecció de criteris, la seva ponderació… La Conselleria accedeix reconeixent que podrà ser útil.
    • Deixar la plataforma en mode prova, sense que tinguin accés les famílies fins a final de curs, ja que caldrà introduir modificacions, i així s'evitaria:

a) la diferència d’informació donada per uns centres i altres (en funció de si tenen el GESTIB en obert o no).

b) la pressió per no tenir la certesa de si les ponderacions introduïdes estan ben ajustades i reflecteixen el resultat real de la nostra avaluació.

c) qüestionar una vegada més la labor dels docents durant aquest període de transició.

• Al punt 3.12 s’estableix que “la Conselleria desenvoluparà orientacions perquè els centres docents puguin elaborar plans de reforç o enriquiment curricular…”. Des de CCOO es demana que les instruccions es preparin amb temps i de manera consensuada, per tenir-ho a disposició dels docents quan sigui necessari i de manera que resultin operatives, evitant ambigüitats.

Una vegada escoltades les aportacions, la Conselleria ens comunica el següent:

- enviarà una nova proposta d’instruccions als representants sindicals i es mantindrà una nova Mesa abans de publicar la versió definitiva.

- a posteriori, es reunirà amb els Equips Directius per traslladar la informació.