Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

FECCOO-IB signa un acord salarial autonòmic en el sector de la diversitat funcional

Suposa avançar increments salarials derivats del conveni col·lectiu estatal i una millora del plus autonòmic

12/07/2022.
    Acord salarial

L'acord s'emmarca en els plus de concert vigents. Els plusos de concert consisteixen en un complement salarial autonòmic, sota el conveni de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat, per als treballadors dels serveis concertats per l'administració. Tots dos s'unifiquen i passen a anomenar-se plus autonòmic. La quantitat actual vigent del plus autonòmic (pluses de concert) suma 276 €/mensuals (12 mensualitats).

Concretament l'increment afectaria els treballadors/es dels grups I, II i III i suposaria les quantitats següents:

2022: 103,33 €/mensuals (12 mensualitats)

2023: 53,73 €/mensuals (12 mensualitats)

2024: 54 ,80 €/mensuals ( 12 mensualitats)

L'increment s'aplicaria al plus autonòmic, per tant els treballadors/es percebran un complement autonòmic amb les quantitats següents:

2022: 379,54€/mensuals ( 12 mensualitats)

2023: 329,75 € /mensuals ( 12 mensualitats)

2024: 330,83 €/mensuals ( 12 mensualitats)

L'acord ha estat signat per les organitzacions patronals FOQUA i UNAC i pels sindicats UGT i CCOO. Per a la seva entrada en vigor queda pendent que aquest acord sigui corroborat per l'administració pública.

Les quantitats anteriors constituiran un avenç salarial. En el moment que s'aprovi i publiqui el següent conveni col·lectiu estatal de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat, aquestes quantitats seran compensades i absorbides, garantint un increment del plus de concert, les quanties mínimes del qual seran les següents:

2022: 287 € /mensuals ( 12 mensualitats)

2023: 293 €/mensuals ( 12 mensualitats)

2024: 300 €/mensuals ( 12 mensualitats)

Des de FECCOO-IB hem realitzat diverses propostes al present acord. En primer lloc, que les millores s'apliquin a tots els grups del conveni col·lectiu Aquesta proposta no ha estat acceptada, continuarem treballant per incrementar les millores i que aquestes arribin a tots els treballadors/es del sector.

També hem proposat que aquest acord afecti tots els serveis concertats, ja que en la redacció original del plus de concert únicament afectava determinats serveis. La proposta queda inclosa a l'acord i recull tots els serveis concertats i per tant tots els treballadors/es d'aquests.

A més, des de Feccoo-Ib celebrem el compromís aconseguit de fer reunions periòdiques d'aquesta mesa de negociació, amb l'objectiu d'abordar mesures que millorin la qualitat de l'atenció a les persones usuàries i les condicions laborals del sector a nivell autonòmic.

Continuem lluitant al sector de la diversitat funcional