Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 18 d?abril 2024.

Currículums i Instruccions d’Inici de Curs

MSE 24/05/2022

25/05/2022.
    MSE 24/5/22

Projectes de decrets pel qual s’estableixen els currículums de l’educació secundària obligatòria i de batxillerat a les Illes Balears.

La Conselleria informa que l’ajornament de l’aplicació dels currículums és impossible, ja que han de complir amb la llei i el calendari d'implantació. Segons les seves valoracions, una vegada implementats es reduirà considerablement la burocràcia. Ens informen que els centres educatius tindran marge i que la tasca dels inspectors serà d’assessorament i acompanyament.

En quant a la pèrdua d’hores de matèries a batxillerat, segons els seus càlculs, no es reduirà el nombre de professors d’aquestes especialitats. Conselleria explica que les hores que perden de matèria les guanyen en el TRB (seran grups reduïts i suposarà 2 professors), amb el batxillerat general i ESO.

Des de CCOO valoram positivament que s’hagin respost i argumentat totes les al·legacions presentades, un total de 274 de les quals 72 s’han acceptat.

Consideram positiu l’esforç de la Conselleria i el Govern per dur endavant els canvis en el sistema educatiu que suposa la nova llei educativa, però totes aquestes novetats suposen una sobrecàrrega per als docents: burocràcia, formació, aprenentatge de noves metodologies, canvis organitzatius i un infinit d’implicacions per poder adaptar-se a aquest nou procés.

Per això demanam una major flexibilització i una immediata reducció de les ràtios i un augment de les quotes.

Insistim en la recuperació de les hores minvades de diverses assignatures i l’eliminació de l’assignatura de religió.

Clica aquí o en el document per veure tot el resum de la Mesa...