Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

CCOO assumeix el feminisme i la perspectiva de gènere en totes les seves polítiques amb fets “i no sols amb paraules”

“Aquest 8M adoptem el lema sufragista de les paraules als fets i passarem a l'acció perquè per a la igualtat tenim un pla”, deixa clar CCOO en el seu manifest amb motiu del Dia Internacional de la Dona.

24/02/2022.
    8M_de les paraules als fets

CCOO vol continuar treballant dia a dia en l'objectiu d'aconseguir millorar les condicions de vida i de treball de les dones amb fets concrets. L'actuació quotidiana de defensa de la igualtat i la lluita contra la discriminació va portar al sindicat a l'aprovació per unanimitat de la inclusió del feminisme com a principi estatutari de CCOO en el seu 12è Congrés Confederal.

“Això implica assumir el feminisme i la perspectiva de gènere en totes i cadascuna de les seves polítiques de manera transversal amb fets i no sols amb paraules”, segons el sindicat, que considera que fets com la pujada del salari mínim interprofessional (SMI) o la reforma laboral suposen una millora important en la vida de les dones, sobretot, en el cas de les més vulnerables.

És per això que CCOO ha volgut posar en valor el treball del sindicat. “Els centres de treball són l'espai on es desenvolupa l'activitat sindical i és allí on el sindicat portarà el feminisme. Els drets fonamentals no es deixen a les portes de les fàbriques”, diu el manifest.

DE LES PARAULES ALS FETS

“Passem de les paraules als fets, perquè els últims reials decrets que hem negociat ens permeten situar els plans d'Igualtat com a eina feminista que reverteixi els desequilibris laborals, econòmics i socials entre homes i dones en milers d'empreses d'aquest país”, diu CCOO, que insta que es compleixi el que s'estableix en les normes i al fet que les empreses petites apliquin mesures i les grans i les administracions públiques negociïn i també apliquin els plans d'igualtat.

CCOO creu que és el moment de portar l'esforç feminista del sindicat dels últims anys a les relacions laborals, ja que l'acció sindical organitzada entorn de la centralitat del treball promou l'expansió d'un sindicalisme feminista, universal i integrador que converteixi al sindicat en “un agent d'igualtat, dinàmic i socialitzador, on les feministes de tota mena conflueixen”.

“Volem reconèixer el treball quotidià feminista que delegades i delegats realitzen en la seva activitat diària, però també usar el 8M perquè en els centres de treball es debati sobre les desigualtats i discriminacions existents en aquests centres i dins de les seves empreses”, diu el sindicat.