Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

FECCOO-IB valora positivament que es reconegui la subrogació dels treballadors/es del NORAI.

El passat 18 de gener de 2022 es va publicar en BOIB la convocatòria del servei d'acolliment residencial per a menors migrants no acompanyats en la qual es recull la subrogació dels treballadors/es del Norai, tal comdemanava Feccoo-IB.

19/01/2022.

El 29 de novembre de 2021 el Servei de Protecció de Menors de l'Imas tancava de manera imminent el centre de Norai i tot el seu personal perdia el seu lloc de treball per aquest motiu.

El centre tancava i els menors eren traslladats a altres centres de característiques similars, un d'ells de nova creació, contractant nous/ves treballadors/es. Tot això mentre que els treballadors/es que durant anys havien viscut una situació extrema en el centre Norai eren acomiadats.

Des d'un primer moment Feccoo-ib va defensar que els treballadors/es del Norai no eren els responsables de la situació del centre i no havien de ser penalitzats quedant-se sense treball.

Immediatament Feccoo-ib, juntament amb els treballadors/es del Norai i els seus delegats/des va reclamar la subrogació. El servei continuava, l'atenció als menors continuava sent necessària, per tant els treballadors/es del Norai continuaven sent necessaris i no hi havia ninguna justificació per a deixar-los al carrer.

El 9 de desembre ens concentrem a les portes de l'Imas amb els treballadors/es del Norai reivindicant la subrogació, el dret a no perdre el seu lloc de treball. Als pocs dies li va seguir una reunió amb l'Imas pel mateix motiu.

La convocatòria de concertació del servei d'acolliment residencial per a menors migrants no acompanyats publicada el 18 de gener recull el llistat de treballadors/es procedents del Norai amb dret a subrogació, el qual des de Feccoo-Ib valorem molt positivament.

Els treballadors/es no haurien d'haver-se quedat al carrer en cap moment però d'aquesta manera podran recuperar el seu lloc de treball en els pròxims mesos, estigui el servei gestionat per una entitat o per una altra.

Des de Feccoo-ib continuarem treballant perquè la subrogació dels treballadors/es es compleixi tal i com recull el conveni col·lectiu. Els serveis externalitzats no poden portar amb si precarietat ni inestabilitat laboral, no sols perquè sigui nociu per als treballadors/es; sinó perquè disminueix radicalment la qualitat del servei, en aquest cas l'atenció a menors vulnerables.

Clica aquí per veure el document...