Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

CCOO alerta que entre el 4 i el 6% del personal dels centres educatius no pot incorporar-se a les aules per Covid

• CCOO demana la provisió de plantilles per a disminuir ràtios i la cobertura immediata de les baixes

Aquest nombre de baixes extra implica la contractació immediata de més de 37.000 professionals. El sindicat reclama que s'agilitin les substitucions perquè els centres puguin assumir amb garanties el trimestre i alerta que la incidència en el professorat i la resta de personal dels centres pot créixer en els pròxims dies al no haver-se pres les mesures que CCOO exigeix d'augment de plantilla, baixada de ràtios, increment de la distància interpersonal i protocols adequats en la volta a les aules.

11/01/2022.

CCOO critica que el retorn a les classes després de les vacances està marcat, una vegada més, per la falta de previsió i la improvisació. No s'han pres les mesures oportunes en la Conferència Sectorial d'Educació i les administracions educatives estan actuant en general com si res passés. En els pròxims dies la incidència entre el personal dels centres i l'alumnat pot incrementar-se de manera molt significativa al no haver reduït les ràtios a les aules i, per tant, no poder mantenir-se les distàncies adequades. Així mateix, s'han relaxat els criteris de confinament de grups per casos i les quarantenes sense acompanyar-ho de protocols adequats que incloguin realització de proves i seguiment de la resta d'alumnat i professorat. És necessari també que totes les administracions educatives i sanitàries assegurin la resta de mesures com les higièniques, la ventilació, els mesuraments de la qualitat de l'aire, l'enfortiment dels comitès de seguretat i salut, etc. Per descomptat, també cal accelerar la vacunació de les nenes i nens i les dosis de reforç de les treballadores i treballadors dels centres.

CCOO exigeix que s'asseguri la seguretat i salut en els centres per a poder mantenir la presencialitat en totes les etapes i ensenyaments i demana que es recuperin i millorin les mesures que mai degueren eliminar-se, amb la provisió de les plantilles extra necessàries i amb la cobertura immediata de totes les substitucions de totes les treballadores i treballadors dels centres.