Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

Assemblea dels professionals de Norai a CCOO

Dijous dia 2 de desembre es celebrà una assemblea urgent i extraordinària a la seu de CCOO de Palma per analitzar la situació dels treballadors i treballadores del centre NORAI després del tancament unilateral del servei per part de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) en menys de 24 hores.

03/12/2021.
    Assemblea Norai

Treballadors i representants sindicals es reuniren per analitzar l’escenari actual tenint en compte que l’entitat està iniciant processos d’acomiadament a tots els treballadors de NORAI.

Els i les assistents analitzaren l’escenari laboral actual i recordaren que l’IMAS havia traslladat en repetides ocasions als treballadors/es de Norai que valorava i agraïa la feina i la labor realitzada i més ara, amb situacions tan complexes com les que s’havien viscut els darrers mesos.

Els professionals de la Norai també expresaren la seva sorpresa davant un tancament “exprés” del servei i el trasllat dels menors a altres centres. Criticaren el canvi de criteri de l’Administració apostant per un centre de nova creació, amb nous referents “suposadament“ més qualificats per atendre a uns menors que no coneixen de res i amb els que han de partir de zero. L’equip educatiu del centre no acaba d’entedre la retirada del referents (treballadors/es) que els han acompanyat des del primer moment, quan l'enllaç i l'estabilitat són aspectes essencials a nivell educatiu, tampoc que no s’hagi realitzat cap traspàs d’informació.

Des de FECCOO-IB critiquem que la suposada solució de l’Administració hagi estat repartir els menors tutelats i acomiadar als treballadors. “No s’entén que la solució sigui contractar nous treballadors a un cost més baix. Els professionals que fins ara han esta lluitant dia a dia pel benestar d’aquests menors són els estan pagant la mala gestió entre l’administració i l’entitat. Aquests mateixos professionals són els que, tot i posar en risc la seva salut i integritat física, no han abandonat en cap moment a aquests menors.

Critiquem com a sindicat que les noves contractacions es realitzaran saltant-se el conveni laboral de treballadors i treballadores de menors tutelats autonòmic, i que es contrataran professionals amb les condicions del conveni estatal que estan per sota de les del nostre territori. La FECCOO rebutja aquesta visió del que per l’administració és un professional” millor qualificat”. El que cal són mesures organitzatives eficients i consensuades amb els treballadors i treballadores.

Un cop debatut, s’acordà en assemblea i com a mesura de rebuig a la situació actual, les accions següents a realitzar els propers dies:

• Escrit dels treballadors/es de Norai dirigit a l'IMAS.
    • Valorar les accions legals corresponents.
    • Sol·licitud de reunió amb els responsables institucionals d'aquesta situació.
    • Concentració davant de l'IMAS.

Traslladarem informació més detallada els propers dies.

Continuem treballant per una atenció als menors i unes condicions laborals de qualitat.

NORAI - FECCOOIB