Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

CCOO denuncia que l’IMAS deixa al carrer més de 20 treballadors del centre de menors NORAI

30/11/2021.
    Norai

L'IMAS tanca de manera unilateral i sense avís previ el centre NORAI deixant sense feina educadors i resta de treballadors del servei. L'equip de professionals que pateixen agressions i han estat víctimes dels darrers incidents al centre paguen les conseqüències d'una gestió inadequada d'un servei públic de responsabilitat de l'Administració.

Dimecres, 30 de novembre de 2021

Ahir matí, el Servei de Protecció de Menors de l'IMAS va comunicar als representants de CCOO el tancament immediat del centre Norai deixant a la seva sort els treballadors i la resta d'educadors del centre. En aquest nou escenari no es preveu des de l'IMAS el dret de subrogació recollit al conveni col·lectiu.

Els treballadors/es durant anys i especialment en els darrers mesos han viscut una situació extrema al centre, amb un clima de tensió laboral elevat, fins i tot, amb agressions i violència. "Ens sembla lamentable que ara siguin aquests treballadors que són els que han gestionat el dia a dia del centre i han defensat els drets d'aquests menors i el projecte educatiu, perdin el seu lloc de treball". Des de CCOO volem recordar que aquest equip humà ha realitzat la seva feina amb professionalitat, dedicació i discreció, i ha prioritzat sempre l'interès del menor. Que siguin precisament els treballadors i les seves famílies els que pateixin les conseqüències d'una gestió més qüestionable de l'entitat o de l'Administració, ens sembla completament inacceptable. No és de rebut que el Consell de Mallorca no defensi els treballadors que estan fent un treball públic i que li competeix a l'IMAS. Els treballadors han assumit una responsabilitat de l'Administració i ara serán al carrer. Des de CCOO demanem explicacions de la despreocupació cap els treballadors que fan la feina que li pertoca a l’IMAS i exigim diàleg i solucions.

Agressions, insults, amenaces, baixes mèdiques per estrès i ansietat a la feina; són un exemple de la realitat d'aquests treballadors/es aquests darrers mesos. Però no només això, a més, la frustració professional de no tenir els mitjans adequats per atendre de manera òptima els menors. També la manca de suport als treballadors/ores de Norai per part de l'administració. Sense oblidar-nos de les conseqüències que tot això té en l'àmbit personal de tots els treballadors/es.

Des de CCOO i el comitè hem traslladat diverses vegades tant a l'IMAS com a l'entitat que gestiona el servei la necessitat de posar tots els mitjans i recursos per millorar la situació de Norai, oferint la nostra màxima col·laboració. Partint com no podria ser d’altra manera de la protecció dels menors com a prioritat, però garantint també la seguretat del treball i els treballadors. En 24 hores aquests treballadors poden estar al carrer, ja que l’empresa els ha comunicat la situació actual i que no tenen el suport de l'Administració.

Des de CCOO interpretem que els esdeveniments dels darrers mesos han provocat una decisió dràstica d'IMAS que no compartim des del punt de vista sindical ni social: el trasllat de menors a altres centres no creiem que sigui la solució. Els menors ja han sigut traslladats sense cap avís previ tampoc i al mateix temps que es comunicava als representants dels treballadors que es rescindia el contracte amb l’empresa que gestiona el servei. Els trasllats a un altre o altres centres comptaran amb nou personal i es perdran els educadors de referència i el treball realitzat en els darrers mesos. "No parlem només de llocs de treball, sinó també de tota la feina educativa i pedagògica realitzada amb els menors."

Norai és un servei públic gestionat per una entitat, el màxim responsable de la qual és l'IMAS. Per tant, des de CCOO exigim que es garanteixi per part de l'IMAS el dret de subrogació dels treballadors/es, el dret a no perdre el lloc de treball perquè el servei sigui gestionat per una entitat diferent i/o canviï d'ubicació.