Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

CCOO posa a la disposició del professorat d'FP dos models de reclamació davant la passivitat del Ministeri d'Educació

El sindicat llança una campanya perquè les persones interessades puguin sol·licitar l'aplicació del pas del professorat d'FP del grup A2 a l'A1 i per a l'equiparació salarial de tot el professorat de Formació Professional, instant el Govern a complir amb la Llei vigent i els compromisos adquirits.

11/11/2021.
    FP

Amb l'excusa d'esperar a la tramitació parlamentària de la Llei de Formació Professional, s'està dilatant enormement la millora retributiva del professorat d'FP. En la disposició addicional onzena de la LOMLOE es disposa clarament:

“2. El Govern, d'acord amb les administracions educatives, establirà el procediment per a l'ingrés en aquest cos, així com per a l'accés al mateix del professorat tècnic de formació professional que estigués en possessió en la data d'entrada en vigor d'aquesta Llei orgànica de la titulació de grau universitari, o equivalent a l'efecte d'accés a la funció pública, en les condicions que es determinin.”

Per tant, no hi ha cap raó perquè no s'hagi fet ja efectiu aquest procediment, una vegada aclarides les qüestions oportunes en la Taula Sectorial docent.

D'altra banda, CCOO considera que tot el professorat d'FP que no compleixi amb el requisit per al seu pas al grup A1 ha de tenir un complement d'equiparació salarial, perquè no es produeixi un greuge comparatiu a nivell retributiu, on amb el mateix treball i funcions es percebin diferents quanties en nòmina.

Per això, posem a la disposició del professorat sengles models de reclamació individual, per a atendre a les dues situacions descrites, amb l'objectiu de pressionar definitivament al Govern i al Ministeri d'Educació i Formació Professional perquè compleixin la Llei i els compromisos adquirits.

Els models són:

Professorat d'FP. Reclamació pas al grup A1 (PDF) (WORD)

Professorat d'FP. Equiparació de retribucions (PDF) (WORD)

Instruccions per a fer el registre electrònic de les reclamacions del professorat d'FP

1. Accedir al registre electrònic en aquest enllaç: https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do

2. Després d'emplenar les dades personals, cal triar Ministeri d'Educació i Formació Professional i dins de l'apartat, Secretaria General de Formació Professional.

3. En assumpte posar Reclamació passo a grup A1 professorat d'FP o Reclamació equiparació salarial professorat d'FP, depenent del cas.

4. Copiar el contingut del nostre model dividit entre l'exposa i el sol·licita, i després adjuntar el word o pdf emplenat a Adjuntar arxiu.