Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

CCOO valora la convalidació del RD de mesures urgents per a reduir la temporalitat en les administracions públiques realitzada avui pel Congrés dels Diputats

Davant la seva tramitació com a projecte de Llei, el sindicat seguirà en contacte amb els grups parlamentaris perquè es mantinguin els aspectes fonamentals de l'acord i vetllarà perquè qualsevol modificació compti amb la seguretat jurídica corresponent.

21/07/2021.
    Congreso de los Diputados

El Reial decret llei, que plasma l'Acord aconseguit amb CCOO, UGT i CSIF en la Taula de Negociació del passat 5 de Juliol, ha estat convalidat avui en el Congrés dels Diputats, per la qual cosa continua en vigor en tots els seus termes.

No obstant això, en el seu pas pel Congrés s'ha acordat tramitar-lo com a projecte de Llei. En aquest sentit, CCOO mantindrà el contacte amb els grups parlamentaris per a fer un seguiment d'ell i vigilar que en la seva tramitació no es modifiquin els aspectes fonamentals dels acords amb el Govern, especialment en els punts que augmenten el pes de l'experiència en la fase de concurs i simplifiquen la fase d'oposició, i en l'aplicació de les indemnitzacions com a mesura compensatòria i dissuasiva, la qual cosa suposa una fita i un canvi de paradigma en aquesta qüestió de cara al fet que les administracions compleixin.

CCOO també vetllarà perquè qualsevol modificació compti amb la seguretat jurídica corresponent i pugui ser aplicable i efectiva, sense que es posin en risc els processos ja establerts ni els canvis introduïts en l'Acord, l'únic objectiu del qual és garantir l'estabilitat en l'ocupació pública, acabar amb la xacra que suposa la temporalitat també en les administracions públiques, establir mesures que evitin l'abús i frau en la contractació temporal i recuperar la negociació col·lectiva per al conjunt d'empleades i empleats públics.

Igualment, CCOO demanarà amb caràcter d'urgència una reunió de la Comissió de Seguiment de l'Acord.