Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

FECCOO expressa la urgència d'iniciar la negociació, quant al personal docent, de l'Acord per a reduir la temporalitat en les administracions públiques

• En matèria de Formació Professional, el sindicat ha tornat a plantejar al MEFP algunes qüestions importants que no s'han incorporat en l'avantprojecte de llei.

Així mateix, la Federació d'Ensenyament de CCOO exigeix la posada en marxa de la negociació del concurs de trasllats amb l'objectiu d'ajustar-lo al nou acord i mostra la seva preocupació davant la necessitat d'abordar els desenvolupaments normatius pendents derivats de la LOMLOE.

09/07/2021.
Taula negociació

CCOO reconeix la necessitat existent d'abordar una llei de Formació Professional, la qual pot suposar un salt qualitatiu important i ser una oportunitat per a visibilitzar, dignificar i situar al conjunt de la Formació Professional en el lloc que li correspon, tant en el marc del sistema educatiu com en el productiu.

El sindicat ha presentat nombroses esmenes en diferents moments de la tramitació del document. D'aquestes, més de 40 han estat admeses. No obstant això han quedat algunes qüestions importants pendents en l'avantprojecte que hem posat de manifest i exigit la seva tramitació en la taula, i que pots consultar en el document adjunt.

A més, CCOO expressa la urgència d'iniciar la negociació per a la concreció quant al personal docent del “Acord sobre el pla de xoc per a reduir la temporalitat en les administracions públiques”. De manera immediata, en relació amb els aspectes referits al nou procés d'estabilització, i, com més aviat millor, aquells sobre la reforma del TREBEP.

De la mateixa manera, expressem la necessitat que el Ministeri avanci de manera urgent en la negociació d'un estatut docent, tal com estableix la LOMLOE, dotant d'un contingut inicial amb una relació de les qüestions a incloure i un calendari dels grups de treball i de les taules de negociació.

Davant l'esborrany de Reial decret perquè s'estableixen les especialitats docents del cos de professorat de música i arts escèniques i del cos de catedràtics de Música i Arts Escèniques vinculades als ensenyaments d'art dramàtic, s'acorda una taula de negociació específica, manifestant des de CCOO gran preocupació pel redactat de l'article 7, sobre la docència del professorat del cos de música i arts escèniques en Batxillerat, ja que pot suposar un abús de les fórmules d'itinerància d'aquest professorat. Un canvi en aquesta redacció requereix d'una revisió de la disposició transitòria segona i l'annex VII d'aquesta norma.

L'Administració ha contestat que convocarà en breu una reunió específica amb aquest tema.