Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

CCOO considera que l'actual proposta de Funció Pública no ofereix suficients garanties per a solucionar el problema de la temporalitat en el sector públic

El sindicat ha aconseguit millores importants de la proposta inicial del Ministeri a l'exposada avui en la Taula de Negociació, però aquesta continua tenint mancances molt significatives i falten punts clau que fan que no es pugui arribar a un acord en aquest moment.

22/06/2021.
    El sindicato considera que no se establecen los elementos necesarios para que las administraciones cumplan de manera efectiva la temporalidad al 8%.

Un dels principals problemes per a CCOO és que les indemnitzacions, consecució fonamental del sindicat respecte al document inicial, només es contemplen per als nomenaments futurs i no per als actualment en vigor, sense que s'estableixin solucions alternatives satisfactòries.

Un altre important escull és la no eliminació de les limitacions en la taxa de reposició i que continuen existint traves per a la recuperació de l'ocupació i el necessari increment de les plantilles.

Encara que és un avanç la rellevància que se li dóna a un nou procés d'estabilització, les seves condicions no són les que proposa CCOO en relació amb la flexibilització de les condicions de la fase d'oposició i la millora del pes de l'experiència en la fase de concurs.

El sindicat considera que no s'estableixen tots els elements necessaris perquè totes les administracions compleixin i es pugui rebaixar de manera efectiva la temporalitat al 8%. En aquest sentit, són insuficients i discriminatòries les mesures sancionadores i dissuasives per a solucionar definitivament aquesta problemàtica.

Funció Pública s'ha compromès a manar un document de concreció de la seva proposta i a convocar una nova reunió per a dijous que ve. CCOO ha mostrat la seva disposició a continuar treballant per a arribar a un acord que realment solucioni l'actual situació de temporalitat i precarietat en el sector públic, assegurant així l'eliminació de l'abús o frau en la contractació mitjançant una correcta transposició de la Directiva Europea 1999/70.

El sindicat considera que aquesta qüestió ha de solucionar-se en la negociació col·lectiva i el diàleg social, i que aquest ha de potenciar-se també per a abordar la resta de greus problemes que afecten els serveis públics i a les empleades i empleats públics: increment de les plantilles, jornada laboral, carrera i qualificació professional, continuar avançant en la recuperació del poder adquisitiu, plans d'igualtat i formació, millora de les condicions laborals i de jubilació, rejoveniment de les plantilles i modernització de l'Administració pública, entre altres.