Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

CCOO exigeix al Govern mesures eficaces i amb seguretat jurídica per a solucionar el problema de la temporalitat en el sector públic

En el procés actual de negociació amb el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, CCOO considera indispensable que primer es defineixi la solució a l'actual problema de la temporalitat i el procés per a l'estabilització del personal temporal i, paral·lelament, es posin les mesures i es realitzin les corresponents modificacions normatives perquè no es torni a produir l'abús. No es podrà arribar a un acord si no es plasmen conjuntament totes dues qüestions.

27/05/2021.
    El sindicato reclama que se convoquen este año todas las ofertas de empleo público pendientes y los correspondientes procesos de estabilización y consolidación.

Per a CCOO és inacceptable que qualsevol mesura per a evitar abusos en la temporalitat penalitzi a les treballadores i treballadors, sigui una trava per al creixement de les plantilles o impedeixi la cobertura de les places.

Per a solucionar el problema resulta imprescindible:

- Convocar en aquest any totes les ofertes d'ocupació pública pendents i els corresponents processos d'estabilització i consolidació.

- Eliminar la taxa de reposició com a referència per a la limitació del nombre de places de les Ofertes d'Ocupació Pública, així com situar la temporalitat per sota del 8% en totes les administracions i el sector públic, donant així compliment íntegre als acords subscrits en 2017 i 2018.

- Els processos de consolidació i estabilització han de dur-se a terme amb seguretat jurídica, dins dels marcs legals establerts i reconeixent-se al màxim l'experiència professional del personal interí o temporal, atenent la seva situació i establint sistemes encaminats a la consolidació de l'ocupació.

CCOO considera fonamental que el procediment tingui totes les garanties perquè realment es compleixi. Ha de ser clarament efectiu perquè el personal temporal estabilitzi i consolidi les places i es redueixin definitivament i de manera permanent la precarietat i la temporalitat en l'ocupació pública.

Per descomptat, no es poden donar les inacceptables situacions d'incompliment dels acords que s'han produït en el passat i han d'establir-se els mecanismes sancionadors oportuns per a evitar-lo.

Per a això, ha d'assegurar-se que en cap cas siguin les empleades i empleats públics els penalitzats. Per a això, les modificacions normatives han de contenir elements prou dissuasius i eficaços que evitin l'abús o frau, on la sanció i responsabilitat recaigui sobre els veritables incomplidors de la norma, això és, els responsables i gestors públics.

El sindicat insisteix que a més de tractar el problema de la temporalitat, per consens per ser un dels temes més urgents i al qual cal donar-li prioritat en la negociació juntament amb la provisió de llocs de treball i la promoció interna, és necessari un nou acord de legislatura en el qual han d'incloure's altres temes fonamentals com són la carrera i qualificació professional, la jornada laboral, continuar avançant en la recuperació de poder adquisitiu, plans d'igualtat i formació, millora de les condicions laborals i de jubilació, rejoveniment de les plantilles i modernització de l'administració pública, entre altres.

CCOO vol un Acord que se cenyeixi als elements que hem enunciat, per al que manifestem la nostra predisposició, amb el temps necessari de debat i negociació.