Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

17 DE MAIG

FECCOO presenta la campanya “El món rar de Mermel” per lluitar contra la LGTBIQ+fòbia

Amb motiu del 17 de Maig, Dia Internacional contra la LGTBIQ+fòbia, la Federació d'Ensenyament de CCOO ha preparat una sèrie de materials didàctics per trencar amb els estereotips i rols de gènere, destinats a l'alumnat d'Infantil i Primària, amb la intenció de dotar d'eines i estratègies per viure les diferències com un element enriquidor.

15/05/2020.
    Infografies 17 Maig

El pròxim 17 de maig, com cada any, la Federació d'Ensenyament de CCOO commemora el Dia Internacional contra la LGTBIQ+fòbia.

En un context sense precedents, com està sent el confinament, s'ha posat de manifest l'emergència social i la necessitat de no descurar a aquelles persones que poden tenir-ho més complicat en aquests temps.

Tenim el compromís d'avançar en polítiques educatives que afavoreixin altres maneres d'educar.

Les diversitats sexuals, d'identitat i expressió de gènere són qüestions de màxima prioritat en un marc en el qual les tensions poden créixer. Per això, generar entorns segurs i treballar en continguts educatius per trencar els estereotips i rols associats al gènere són d'especial importància per als nostres menors i la seva vivència en llibertat.

Per aquest motiu, FECCOO llança la seva campanya escolar El món rar de Mermel, amb una sèrie de materials per a l'alumnat d'Infantil i Primària, composts per un llibre de contes i unitats didàctiques per a famílies i docents.

Igualment fem una aposta social i mediàtica de visibilització social de CCOO en contra de la LGTBIQ+fòbia amb l'eslògan: ArraCCOOnem la LGTBIQfòbia.

Animem a la participació activa dels qui vulguin posicionar-se contra la LGTBIQ+fòbia i a favor de les diversitats, la igualtat i la llibertat.

Vols conèixer a Mermel?

Doncs, descarrega't el conte protagonitzat per Mermel i lels seus amics amb les corresponents unitats didàctiques per a Educació Infantil i Primària. Us animem que aposteu per una educació lliure d'estereotips sexistes, LGTBIfóbics, capacitistes, racistes, classistes i hegemònics.

De la mà de Mermel i la seua colla, estudiants i personal docent podran abordar qüestions de gènere, identitats, rols, violències, diferències, cossos, cultures i ètnies variades, maneres de fer i d'estar en el món, capacitats, prevenció de la violència i de situacions d'assetjament entre iguals i l'abús de menors. Incorpora, a més, elements sobre el desenvolupament sostenible, l'ecologia, les cures, la crítica al consum o al propi sistema capitalista o el desenvolupament d'actituds de respecte, sempre des de la prevenció.

Conte: "El món rar de Mermel" (format pàgina senzilla)

Conte: "El món rar de Mermel" (format doble pàgina)

Materials didàctics disponibles en catalàcastellà.