Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

La FECCOO valora de manera positiva les 1080 places per docents que sortiran a oferta pública l’any 2019

L’oferta d’oposicions ha estat una aposta clara i decidida de CCOO, que deriva del Primer “Acord per a la millora de l’ocupació pública”, que persegueix l’estabilitat tan dels docents com del sistema d’ensenyament públic i que no ha rebut el suport de tots els sindicats.

19/12/2018.
    Places oposicions docents 2019

Gràcies al Primer “Acord per a la millora de l'ocupació pública" que CCOO va signar a la mesa estatal amb el Ministeri d'Educació i que compromet a les administracions a tenir un 92% de plantilla estable, l'any 2019 tornarem a tenir una oferta pública de feina de més de 1000 places per als docents de les Illes.

L’oferta serà de 430 places a primària, 460 a secundària, 168 de formació professional, 12 d’Escola Oficial d’Idiomes i 10 d’inspecció educativa. La distribució per illes és de 734 places a Mallorca, 88 a Menorca, 225 a Eivissa i 33 a Formentera. L’oferta contempla menys especialitats a Menorca ja que és aquí on aquestes especialitats ja han arribat al 8% de taxa d’interins com es fixava a l’acord signat.

Des de la FE-CCOO seguim defensant que s’estableixi un sistema transitori d’ingrés a la funció pública docent on les proves no siguin eliminatòries per poder fer així una avaluació global de l’aspirant.

Cal que el nou acord de millora que s’ha de negociar incorpori una nova oferta fins al 2023 que incorpori una oferta anual de 1000 places, com fins ara, juntament amb les mesures d’estabilitat per als interins que garanteix la contractació als que tenen una experiencia superior a 10 anys (volem que la Conselleria la rebaixi a 8 anys). En el cas que no s’arribi a un nou acord d’oposicions només es podrien treure la taxa de reposició que està en la mitjana de 250 per any i es frustrarien les expectatives de molts docents que estan treballant per tenir una feina estable.

Paral·lelament s’ha d’iniciar un procés d’augment de la plantilla orgànica amb aquelles places que fa més de 3 anys que estan habilitades. Això suposaria una estabilitat de les plantilles dels centres educatius i més mobilitat dels funcionaris de carrera.