Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

CCOO exigeix al ministre Iceta convocar la Mesa de Negociació per posar fi a la precarietat en les administracions públiques

El sindicat urgeix al titular de Política Territorial i Funció Pública a deixar de costat els anuncis buits i posar data definitiva per a reprendre la via del diàleg que permeti fer front a les necessitats més urgents de les treballadores i els treballadors públics.

19/03/2021.
    Miquel Iceta

Des de fa més d'una dècada s'han vingut denunciant els incompliments reincidents de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (EBEP) i no poques són les matèries pendents del seu desenvolupament o actualització, entre elles, la falta de carrera professional, la revisió dels sistemes d'accés, l'actualització dels sistemes de classificació professional o la provisió de llocs de treball.

No obstant això, cal destacar els relacionats amb l'ocupació pública, on la situació més alarmant és, sens dubte, la precarietat laboral en les seves respectives formes, com són l'alta taxa de provisionalitat, temporalitat o situacions de discriminació entre els diferents col·lectius que conviuen en la funció pública.

Veure document complet