Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

CCOO proposa un conjunt de mesures urgents per salvaguardar el sistema educatiu i la salut de la comunitat escolar

Demana que s'adoptin les mesures necessàries per evitar que l'educació sofreixi una altra “apagada massiva” com el del confinament de març de 2020.

01/02/2021.
    Actualitat pandèmica Covid-19

La Federació d'Ensenyament de CCOO, sindicat majoritari en l'educació espanyola, recorda que els últims protocols de mesures Covid daten del passat 24 de setembre i contemplen escenaris que en l'actualitat estan àmpliament superats, tant per nombre de contagis com per circumstàncies climatològiques que dificulten la ventilació. En aquest sentit, demanda convocar immediatament la Conferència Sectorial d'Educació, a Ministeri i conselleries per a analitzar la situació en cada territori i les mesures que s'haurien d'adoptar en cada cas en funció de l'impacte del nou brot.

Per a evitar la possibilitat d'una altra “apagada massiva” com el de març de 2020, el sindicat presenta un informe amb una bateria de nou mesures per a salvaguardar el sistema educatiu i la salut de la comunitat escolar. CCOO exigeix els mitjans necessaris perquè l'activitat docent pugui continuar amb els paràmetres de qualitat adequats i no descarta la implementació de l'ensenyament en línia en escenaris d'alta taxa de contagis, quan així ho recomanin les autoritats sanitàries.

Així mateix, recorda que les classes per Internet són una mesura excepcional imposada per les circumstàncies sanitàries i que, en aquest context, les ampliacions de calendaris escolars suposen una greu desvaloració i falta de reconeixement a l'esforç extra que suposa treballar en un entorn digital.