Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

25 DE NOVEMBRE: DIA INTERNACIONAL PER A l'ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES

CCOO enfront de la violència de gènere

A Balears desgraciadament hem tingut aquest any 3 assassinats masclistes Des de CCOO Illes Balears diem que és urgent actuar i posar en marxa, sense més demora, els mecanismes i recursos necessaris per a la Prevenció, Protecció i Atenció de les víctimes de violència de gènere.

24/11/2020.

La nostra comunitat va registrar novament l'any 2019 la taxa més alta de dones víctimes de violència de gènere per cada 10.000 dones: 109,05% Per a aproximar-nos a la magnitud del problema a Balears, gairebé 18 denúncies diàries (l'any 2018, el número ascendia a 15).

La “Macroenquesta de Violència contra la Dona 2019”, publicada recentment per la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere, ens mostra la crua realitat d'aquest problema social que és, a més, una greu violació dels drets humans.

Entre les nombroses dades que consten en la macroenquesta, esmentar que tan sols el 8% de les dones que han sofert violència sexual fora de la parella han denunciat el succeït. Els motius per a no denunciar són la vergonya, la indefensió o la por. El 67% de les dones que han patit una violació no han buscat ajuda formal després de l'agressió. Si ens detenim en l'àmbit de la violència dins de la parella, 70 de cada 100 dones que han suportat violència física, sexual o emocional han tingut alguna conseqüència l psicològica.

A més, Balears és una de les comunitats amb la taxa més alta de Delictes contra la Llibertat Sexual i Indemnitat Sexual per cada 10.000 habitants: 5,2%, sent la mitjana estatal 2,9% (Ministeri de l'Interior). En xifres absolutes, es van registrar 409 delictes en el 2018. I un altre fet preocupant és la gran proporció de menors, fins als 17 anys, com a víctimes d'aquesta mena de delictes.

Aquests són només alguns de les dades que visibilitzen i reflecteixen la magnitud del problema. Hem de condemnar TOTES les violències i insistir en una política de tolerància zero. És necessari un compromís del conjunt de la societat, de les institucions i de cada persona a títol individual per a erradicar les violències que afecten les dones. Més efectivitat i recursos en l'aplicació del Pacte d'Estat en matèria de Violència de Gènere, fomentar l'ocupació i els drets laborals i econòmics de les víctimes, polítiques coeducatives, mesures de prevenció de les violències en les empreses,... són només algunes de les mesures que amb caràcter urgent han de desenvolupar-se.

Des de CCOO com a sindicat de classe, sociopolític i feminista que som, creiem que acabar amb les violències masclistes és responsabilitat de totes i tots.